Äntligen tillbaka

http://www.facebook.com/album.php?aid=44684&l=ada92&id=744811409
 http://www.facebook.com/album.php?aid=44687&l=619ba&id=744811409 

För kort från IOW kopiera länken.




Tänk vad tiden går det känns som att det var år och dar sedan jag bloggade sist. Så här kommer en uppdatering. 

Den 31 Maj åkte vi i väg till Isle of wight (IOW) Jag Camilla, Rakel Isak och Luis (3år) åkte tillsammans. Kändes lite tryggt och ha en extra vuxen med sig när jag skulle köra så långt första gången själv!!!
Resan gick bra och vi stannade två gånger för kiss och glass paus.Det var så roligt att se lite engelska byar på vägen. Huset vi hade hyrt var gigantiskt 7 sovrum 4 badrum , en matsal, två vardagsrum, en mega trädgård och kök. Så det kändes inte trångt. Vi blev i slutändan 6 st mammor och 9 barn i åldern 1-3,5 år. Så det var livat. 
Det var ju konstant någon som skrek eller bråkade. Men också mysigt och skönt, tex hade vi innan delat upp så man var ansvarig för varsin dag när man gjorde allt lagade middag och lunch men när man hade gjort sitt var man ju klar så det var skönt att slippa vardagen med tvätt och städ. 
IOW var fint väldigt ödsligt men härligt att komma ut från London och varva ner lite och andas frisk havsluft. 
En dag regnade det och det var ju så klart katastrof, med 9 skogtokiga barn men vi tog oss ut med hela galonställ. 
En morgon knackade farbror polisen på dörren för ett av våra gulliga barn hade lyckats ringa 911, så dom var tvungen att kontrollera. Men det var ganska roligt faktiskt barnens miner när polisen skojade med dom att dom skulle äta upp sin frukost. Har nog aldrig sätt så många barn äta så ycket så snabbt. Annars tillbringade vi dom flesta av dagarna med att åka eller gå till stranden en av dagarna var vi inne i Yarmoth där dom hade lite festival och åt sockervadd, och åkte karusell. 
På fredagen åkte flera mammor hem av olika sedan tidigare planerade orsaker. Anna lyckades låsa in sina bilnycklar i sin bil precis innan hon skulle i väg och dessutom hade en bilfärja att passa men som tur var fick vi tag i den enda bilkillen på hela ön som kom och öppnade bilen åt henne. När han var där passade jag på och fråga om mina däck. Jag har ju oroat mig för dom sedan jag köpte bilen att dom är lite tomma. Men vet inte riktigt hur man fyller på. Men det fixade han kontrollerade och fyllde på mina nästa tomma däck, jag visste att det var något lurt. Så nu kör bilen ännu bättre.

Isak tog sina första steg och pinsamma jag kommer inte ens i håg vilken dag det var, men det har inte blivit så många ny steg efter det. Men han står mycket upp helt själv. 

Så på Fredagen var det bara Viveka och jag kvar. Vi bilen till andra sidan ön, åt lunch på resturang picnic i all ära men ibland vill man ha riktig mat. På lördagen var det dags för hemfärd, Viveka tog tåget med Philip och jag tog bilen med Rakel Rebecca och Isak. Det var lite strul när vi skulle hem för vi hade ändrat vår biljetter till en tidigare färjan men när vi väll kom fram var bara Vivekas biljetter ändrade inte mina så då tyckte dom jag skulle vänta i 3 timmar på min ordinare färja. Aldrig i livet så efter mycket tjäbbel kom jag med samma färja. Så är det här börjar jag lära mig nu att man kan tjafsa sig till det mesta. Resan hem gick prima stannade hemma hos Viveka på vägen hem på middag. 

På söndagen (8/6) så åkte vi hem till Sara. Hon har ju separerat från sin Henry och bor nu själv med Mia och Tova . I en väldigt mysig liten lägenhet i Mill HIll så vi "lekte hela dagen".

Resten av veckan har vi tillbringat här hemma. Jag jobbade i Onsdags. Och på kvällen träffade jag Anna Brojer och vi gick och kollade SWE- GREKLAND på en öde pub i Stokenewington. Midsommar Håller på att planerar våran midsommar fest för fullt. Häromdagen fick jag 3 stora kartonger med knäckebröd från Wasa bröd som har sponsrat våran svenska mammor midsommar fest. 

Vi (min mamma grupp )var för övrigt med i SVD (när vi var i Guadeloupe) http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1311469.svd 


Nanny Naima I Torsdags träffade vi vår nya Nanny, Naima. En super gullig tjej från Örebro som är här över sommaren. Det kändes bra, hon har 4 små syskon så precis som jag verkar hon vara van vid barn. 
På Fredag jobbar hon sin första dag så nu har jag skrivit en lista över barnens rutiner. Svårt att veta hur detaljerad man ska vara. Hoppas hon inte kände sig överrumplad hon var här en timme medans jag höll på att göra små burkar med trolldeg i som ska säljas på Rakels lekis dom har "summerfair " på söndag. 

Mitt jobb Jag jobbar ju nu som SuperVisor på P.O.P har börjat komma in i det mer och mer och det är kul. Och framför allt så skönt att komma ut. Jag ska jobba Tors, Fredag, Söndag eller Fredag, Lördag, Söndag. Är det tänkt. Men på Torsdag 19 juni börjar REAn så då blir det tydligen helt hysteriskt ska bli intressant. Och dom har faktiskt en hel del fina grejer nu. Men det är klart står man där hela dagarna så hittar man alltid något. Det är lagom socialt, inte super stressigt, fin butik, trevliga kunder. Har man en tråkig dag kan man ju alltid stå på lagret och muttra men jag måste köpa ett par gymnastikskor som är snygga det är betongolvet inte så roligt för fötter eller rygg. Så nu väntar jag på lön, hittills ligger jag bara back. Betalar ju allt till barnomsorgen. Men jag måste ju börja någonstans. 

Här lärt mig en skriv regel av fröken Viveka att ord man kan sätta ett eller en framför ska skrivas i hop tex en husvagn. Ska försöka tänka på det när jag skriver, kanske blir det bättre då.

 Party Jakob fyllde 29 i år igen !! Och vi var bjudna på Party och vilket kalas, så roligt har jag inte haft på länge. Han hade gjort ballonger och kakor med sin egen bild på och bjöd på sushi och gott vin. Det var typ jag och Fredrik och 30 st party glada bögar. Vi sjöng kareoke hela natten lång. 

Så Lördagen blev ganska seg. Fredrik jobbade och jag och barnen åkte hem till Sara och myste. Tittade på fotboll, åkte och storhandlade. När jag kom hem var det bara och ställa sig och baka inför Rakel "springfair" Som hon ska ha på Söndag på lekis. 

Söndag I går kväll var Graeme Pinfold från NZ här på middag. Pappan i min aupair familj, vi har inte setts på 5 år och det var så roligt att prata gammla minnen. Dom är så himmla gulliga. Känns som att han har lite faders känslor för mig.

Kommentarer
Postat av: Emma

ÅÅÅ, härligt med en uppdatering, som jag väntat!!!

Vilken kul vecka i stora huset ni haft o va barnen växer! Hör av dig om ni kommer ngt till Sthlm i sommar, jag är ganska "sprickfärdig" hahahah

Kram kram

2008-06-16 @ 11:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0