Påskträff med svenskamammor

Påskträff
I dag hade jag påskträff hemma. 7 mammor och 14 barn typ. Jag tycker alltid att man är förberedd och organiserad men sen flänger man alltid runt i sista sekunden och fixar med saker. Rakel hjälpte mig att baka bröd i morse med spenat och parmesan ost. Det var nmjöl ÖVERALLT Rakel var alldeles vit.. Jag älskar nybakat bröd det borde man göra mycket oftare. Det är ju inte så svårt. Efter att alla mammor och barn ätit lunch dom vuxna fick gravad lax med min egna potatissallad och så brödet då. Och barnen fick pizza så påskpysslade vi. Barnen fick göra påskkort med fingerfärg, så det limmades och målades för fullt. Men det var ganska strukturerat faktiskt. Och det blev inte målarfärg över hela lägenheten. Sen hoppades det i soffan byggdes koja och alla barnen ville vara nakna.. Medans vi mammor fick fika i lugn och ro och äta min lemoncurd tårta som tog en hel kväll att baka. En sån där när degen ska vi vila, och formen ska kylas sen in i frysen, och så göra fyllningen på det... men åhh så god. Den smakar nästa lite ostpaj. NU är jag helt slut...

image472
Sådana här fina påskägg skulle jag vilja ha, för nu är det slut på godiset.

image473
Börjar man bli gammal när man går igång på plast blommor....?

image474
Min man kom hem med blommor, riktiga från Dior ...(dom lanserar  någon ny produkt tror det var en klocka och i stället för att ge bort klockor i goodiebagsen fick alla en blomma.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0