Bullmamman VS Hillary Clinton

Ja det ar kanske inte sa konstigt att man blivit en stark sjalvstandig independent kvinna med sadan foraldrar som mina. nar man blir utkastad nar man fyllt 18 ivag skickad till andra sidan jorden, bytte lakan sjalv nar man var 6 ar, bakade brod, stada lagade mat passade sina kara broder. Min mamma har ju aldrig varit nagon bull mamma. Men nu nar man ser tillbaka, det kan inte ha varit latt att flytta till Stockholm sjalv med en 6 aring. Och visst kunde man sakna det som yngre. (Bull mamman) Man ville ha en hons mamma som ringde 3 ganger i veckan.  Men man inser med tiden vad man fatt. Hon har verkligen uppfostrat mig till att klara mig sjalv. Inte samma sak som att inte bry sig. Kan latt misstolkas nar man 13 ar dock... Nar jag ser pa mina vanner som brottas med daligt sammvete och skuld, over att dom inte ringt eller firar jul hos fel familj. Da kanns det riktigt skont. Att ha en rak enkel okomplicerad relation utan KRAV. Kommer ihag nar jag var typ 10 och ringde och bokade mina egna tagbiljetter. Hon har lart mig att ingenting ar omojlilgt och allt loser sig alltid. Aven om jag ibland far krupp  och vill planera styra upp och organisera. Och visst tror jag det blir battre om man ar ontop. Men som sagt ibland kan man inte styra over allt. Sen har vi ju min alskade fantastiska pappa som alltid falltid funnits dar, oroat sig, stallt upp i vatt och torrt. Plockat upp mina rester. Trodde han skulle fa spelet nar jag i sommras skulle flytta hem och sedan angrade mig och skulle flytta tillbaka. Det kan inte vara latt. Da kande jag mig verkligen hemskt. Man ska verkligen vardesatta det man har, och det som ar bra. Inte fockusera sa  mycket pa det man inte har. Jag har fantastiska foraldrar som kompliterar varandra utmarkt, pa alla satt och vis. Kunde inte bli battre.

Kommentarer
Postat av: johanna

JA!!

Vad ska man säja, jag känner igen mej, men....ibland vet jag inte vad jag igentligen VELAT HA!?

kanske en Bull-mammma ändå.

Allt det dära om att klara sig själv, kan man ju faktiskt lära sig.

En Bull-mamma är nog ändå en Bull-mamma!

Det enda man lär sig är ju vad man själv kommer bli!

Hoppas vi hörs i kväll.

Kram Jojan

2008-11-11 @ 08:35:01
Postat av: Malin

Man vill alltid ha det man inte har. Sa det ar battre att fokusera pa det man faktiskt har en att sakna det man aldrig kommer att fa.

2008-11-11 @ 11:47:22
Postat av: Anonym

Oj, jag tror du glömt bort alla bullar jag bakat, och att du bytte lakan själv när du var 6, ja det har i alla fall jag glömt, men i så fall var ju det duktigt.

Kommer dock i håg att du kunde brygga kaffe till din mamma själv när du var 6 .Så att vi kunde äta nybakade bullar som jag bakat.

Man minns det man minns,bra att du är nöjd och självständig.

Kram mamma



2008-11-11 @ 22:46:53
Postat av: Malin

Du det var inte nagon kritik snarare tvärtom en komplimang. Klart jag kommer ihåg alla bullar vi bakat..

2008-11-12 @ 19:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0