muminmamman saknar sina barn

Ibland känner man sig lite lätt personlighetskluven. Som två helt olika personer som lever helt olika liv fast i en kropp. 

I bland känner jag mig som Sara sa som mumin mamman.

 

Moominmamma is married to Moominpappa and is the mother of Moomintroll. She very rarely gets cross and takes even the most distressing circumstances (such as the arrival of a comet, or being washed away by a flood) in her stride. Moominmamma would permit anything to her child and his friends, even smoking (she says it's good for the stomach). Moominmamma is almost never without her handbag, which contains essentials like woolly socks, tummy powder, and bark. She makes bark boats every summer, and the first one goes to her favorite.   

 

Men oftare kanner jag mig nog lite mera som lilla My. Vet inte vad som ar bast. 

 

Little My  is a character in the Moomin series of books by Tove Jansson.  She is a small, determined and fiercely independent Mymble. When she wants something done, she does it straight away. She is very aggressive and totally disrespectful, but can be a good friend. She has a brash personality which is questionably due to her own awkwardness. She is the Mymble's Daughter's younger sister. She is eventually adopted by the Moomin family.

 

I dag pa lunchen hade vi en diskussion om vanskap, mellan flicka pojke, pojke flicka. Och att det oftast ar svart att ha riktiga vanner av det motsatta konet om man inte har traffats nar man var riktig unga. For att det oftast alltid finns nagot som ligger och skvalpar under ytan. En av killarna hävdade att det gick bra om man inte gillade hennes personlighet. Men hur manga ar man kompis med om man inte tycker om deras personlighet? Det ar ganska intressant, tror jag har levt i en lite bubbla dar jag trott att om man lever i ett forhallande då håller man sig till den personen och sa var det klart, att snesteg tillhörde undantagen. Jag ar inte riktigt lika säker längre. Det kanns som att alla man känner, pratar med och träffar alltid har nagot halvt osmidigt vid sidan av eller har haft. Jag dömmer inte pa nagot sätt den som är med en redan upptagen person för jag tycker det är upp till den som är i ett förhallande att avgöra. Men jag förvanås av hur manga som svinar runt, helt utan att blinka eller som inte ens verkar bry sig. Något jag skulle ha svårt för. Jag förstar inte riktigt. Jag skulle kanske ha mera förståelse för någon som varit gift i 30 ar blev uttrakad och inledde en affär. Men dom som strular runt efter 1 eller 2 år med sin flickvän/ Pojkvän innan dom ens har gift sig fått barn och stadgat sig. Det känns ju bara sa fruktansvärt meningslöst. För om den dörren har öppnats efter låt oss saga 1år, hur kommer det då vara efter 30år. Knappast att det kommer att fungera och vad är då meningen med det hela? 

Men det är väll som med mycket annat har man en gång oppnat dörren och börjat är det svårt att sluta. Överhuvudtaget känns ju hela grejen med livslångt commitment valdigt överreklamerad for det funger ju inte i 9 fall av 10.(Åhh vad bitter man kan bli)  Sa varfor ska man halla på. Varför inte bara ha roligt det som händer händer, och inte tänka så mycket. *(later bra i teorin, jag onskar jag kunde vara mera sådan) Jag far vall ova lite mera pa min lilla My sida. 

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Guuud vad kul! Jag haller precis pa att lasa en mumintrollsbok, och kanner mig precis lika dan! :) Det ar bekraftat att jag har fatt jobbet i Toulouse forresten. Stora kramar! Cissi

2008-11-19 @ 04:58:14
URL: http://cissiandval.blogg.se/
Postat av: malin

Grattis gumman da kanske vi antligen kan ses. Och gratis i efterskott ocksa...

2008-11-19 @ 09:49:22
Postat av: Anonym

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=117361

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=118041

bli medlem om du inte redan är dt :)

2008-11-19 @ 18:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0