Tiden gar fort fort fort

Jaha redan en vecka har passerat. Tiden gar fort fort fort. Forsov mig i morse. Vaknade upp med ett ryck 7.30.  Hade tio minuter att packa vaskan, borsta tanderna, sminka mig och fixa allt som maste goras pa morgonen. Tur att man ar mamma och bra pa multi tasking.  Sprang ner till taget sa fort det nu gar att springa i kjol och hogklackat. Men som min kusin Johanna som springer runt i os regnet med tva barn i slap tag i hogst opraktiska klader. Sa lange man ar snygg, funkar det mesta. Ja jag vet ar det inte fantastiskt nastan 30 ar gammal och jag har lart mig hogklackat. Men har har man inte sa mycket val. Hogklackat ingar liksom i kladkoden. Sa det var bara att lara sig. Men jag maste nog shoppa lite mera skor nar jag kommer till Stockholm. Missade mitt tag precis. Nar jag vall kom pa taget fastande det och det tog mig en timme att komma till jobbet.  Istallet for 25 min. Trodde jag skulle svimma. London tag och tunnelbana ar sa fruktansvart varma. Pa sommaren tror man att man ska do ibland kan det vara +42. Pa vintern inte lika illa men enda. Knappt lont att satta pa sig jackan. Hatar att sta upp, det ar trangt och svettigt och jag var sa hungrig. Jag overlever till jobbet utan frukost. Men gar jag 30 min over tiden ar det kort och jag forvandlas till en lite super agressiv tjej. Som bara maste ata. Forstar inte hur en del kan hoppa over bade lunch och middag. Man kanske vanjer sig. 

http://www.svd.se/kulturnoje/serier/artikel_598903.svd
Jag bara alskar stockholms natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0