Weekend with Runesson..


Vet inte vad det är men ofta när jag och Sara gör något tillsammans så blir det alltid som en dålig film, det är alltid typ 5 barn, bilar som inte startat, borttappade nycklar, försenade nannys, eller någon trasig husållsprodukt. Diskmaskiner som läcker, tvättmaskiner som inte fungerar. Ja alltid ska det vara lite high chapparell. Inte en lugn stund.  Packade in barnen i bilen och körde över till Sara. Dom var så glada över att se varandra. En sak som är tråkig med att vi båda jobbar våra barn kan inte hänga lika mycket. Sara Jag Tova och Rakel åkte i väg och storhandlade. På en lördag ohh my good så mycket folk så man nästan ville kräkas. Blev tillsagd 3 gånger att det inte var bra att Rakel satt i kundvagnen. Men var ska hon sitta då? Hon är liksom lite förlång för att sitta i den där lilla sitt mojängen och framför allt har hon så stora fötter så hon knappt får plats. När jag och Sara mötte upp vid kassorn insåg vi att vi i princip hade handlat EXAKT samma saker. Samma diskmedel, yoghurt, fiskpinnar(exakt samma märke till och med), tvättmedel ja mycket annat.  Kanske har det att göra med att vi har två barn i samma åldrar och har bott tillsammans i 2 månader. Sedan roddade vi hem i slagskeppet till bil. (Som nu bara måste till garaget. Jag har nu lovat mig att nästa vecka måste det bara bli av för så här kan jag inte ha det. Men vi kom hela vägen hem) Tjejerna satt i baksättet och diggade musik och sjöngmed dom är så söta. Vi pratade om det hur kommer det vara när dom blir 16, 15 och Isak 14 år tänk om dom fortfarande är kompisar. Då kan Isak gå ut med tjejerna.  Vet inte om jag ser fram i mot eller bävar för den dagen dom blir tonåringar. Men med mig och Sara som mammor växer dom nog upp till självständiga, uttåtriktade och försekommsna tjejer. Man får hoppas.  
(Och ja pappa Isak hade mössa på sig resten av dagen--)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag far nog ta och kopiera ditt inlagg sa roligt! :)

2008-11-23 @ 22:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0