Strumpbyxor utan fot

Ja jag lovar jag ska posta några bilder på business Malin. Just nu sitter vi alla på jobbet på våning 6 men i Novemeber när det har renoverats klart ska jag flytta ner till våning 5. Och få en fin blank egen receptionsdisk som jag kan basa över. Frågade min HR tjej i dag om det här med kläderna. Det är ju som sagt lite svårt när man har sjavat runt i jeans och sedan helt plötsligt ska gå runt i kostym och man har gått ner 15 kg sen man hade kostym sist. Men jag klagar inte på det där sista med vikten. Hursomhelst när jag får min egna receptionsdisk då måste jag ha KOSTYM på mig. Nu verkar det räcka med byxa och topp. Frågade lite försynt om jag kanske kunde få lite clothing allowence, om det nu skulle vara på det viset. Det skulle hon kolla upp. Annars får jag väll gå till Primark. I morse när jag skulle klä på mig och stod där i klänning insåg jag att jag hade köpt strumpbyxor utan fot så det var bara att byta kläder igen.(Lite morgon panik, jag köpte hela strumpbyxor i dag på lunchen) 

Förutom det här med kläderna går det bra på jobbet, alla är snälla och trevliga. Jag sitter brevid Sveriges statsministers bror... bara en sådan sak..  Jag svarar i telefon, bokar mötes rum och just nu håller jag på och pillar med ett stort semester dokument i excell. Men det är så konstigt att "bara" jobba, att göra en sak i taget. Att inte behöva torka snoriga näsor och byta en bajsblöja samtidigt. Så riktigt avkopplande.;)Har till och med hunnit läsa ut en bok. (Inte på arbetstid så klart) Skriver mera om denna fantastisk bok i morgon.  

Med Anna går det också bra och barnen verkar tycka mycket  om henne. Underbart att inte behöva stressa med hämt och lämning och ha någon som lagat mat åt en när man kommer hem, så man hinner ha lite kvalitetstid med sina barn. Med mitt bostadsbidrag går det sämre det blir nog inget med det. Men det får lösa sig helt enkelt. Annars håller jag på och säljer våran gammal vagn den dubbla och har skaffat en Phil & Teds till barnen en sådan vi hade från början. Enklare för Anna ska hon dra runt på en dubbelvagn, när Rakel är på lekis det går ju inte. Så i morgon ska det komma en tjej hit och titta på den. 

Kommentarer
Postat av: malin

fin blogg!! kolla in min. den är ännu snyggare...

2008-10-21 @ 14:05:22
URL: http://mmaalllliinnn.blogg.se/
Postat av: Sara.

kolla gärna in min blogg:)

ha en trevlig dag!

2008-10-21 @ 14:10:05
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Nina L

Men nu är det väl dags för det utlovade kortet på business-Malin! ;-) Kram

2008-10-22 @ 17:58:56
Postat av: hanna

Tips på våran blogg var du köper dom gulligaste bebis sakerna

2008-10-24 @ 15:36:59
URL: http://softagalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0