jag saknar dig..


Utanfor L gammla hus..

Utsikten fran lagenheten


L lagenhet..

Pa vag hem efter en hard natt..



Grand Central Staion


Times Square... jobbet i bakgrunden

Vill bara forvarna det här kommer bli ett inlägg som höjer L till skyarna for jag är sa kär sa kär. Sa om ni inte vill läsa denna sorja kan ni sluta nu..


Distans distans vem har sagt att det ska vara lätt att älska någon som måste jobba på andra sidan jorden. Det är härligt härligt att längta efter varandra men också så jobbigt.

Alla dom kvällar när man kommer hem efter jobbet till ett tomt hus. Nar jag känner mig låg ensam och nere och skulle behöva en klapp på axeln. När jag går och lägger mig själv och ligger och lyssnar på hur det knäpper och knackar i huset, tank om det står någon utanför i tradgarden, fungerar det att slå ner någon med en golfklubba? Men pirret i magen nar man ses igen. När jag kom i min gula taxi bil och jag såg honom stå ute på gatan och conversera med natt portieren, hur han faktiskt städat hela lägenheten, lagat natt macka och förberett gör att man blir helt varm i hela kroppen.

Att få somna i hans armar och bara vara, underbart.


På Fredag morgon promenerade jag honom till jobbet, var fortfarande lite jetlagd. Och sedan tog jag mig en jogging tur längst med vattnet och tänkte 1000 gånger jag vill köpa en ny kamera. Jag köpte faktiskt en ny kamera nar jag var dar en Canon GT10 men lämnade tillbaka den, jag ar så velig.


Promenerade hela vägen från L hem upp till West Village, passerade Soho, ground Zero  (tackade gud att L inte dog den dar morgon 9/11. Han bodde i huset bredvid och fick hela sitt hem forstort och såg hur folk hoppade ut genom fönstren. )

Gick till Frisören, tycker om att klippa  mig när jag är på resa man får tid att sitta och snacka skit med folk.


Jag har en shopping tarm i min mage och ibland vaknar den till liv och det är som att jag mår psykiskt dåligt av att vistas i miljoer som erbjuder mycket shopping och inte shoppa. Så efter frissan så släppte jag loss och fyndade rejält inne på DKNY. Hade världens trevligaste expedit som plockade ihop en massa fina saker till mig som jag aldrig ens själv skulle tänkt på. Resultatet blev 2 super snygga svarta klänningar jag kan ha både till vardags och fest, marin blåa snygga kostym byxor och en marin blå kontorskjol och skarp.  


Jag älskar så klart amerikaner jag vet att många tycker dom är ytliga och falska. Och visst dom är verkligen People pleasers, men när man är ute på stan är alla så hjälpsamma med directions, i affärer overallt. Sen tycker jag att amerikanska män ar så attraktiva. Dom har storstadsmannens kultivering, måna om sitt utseende, har koll på laget. Dom är fortfarande intresserade av sport, och andra manliga aktiveter och ingenting slår den amerikanska accenten. Samt dom är generösa, jag har aldrig aldrig fått betala en penny nar jag varit ute och festat med L eller någon av hans kompisar. Dom tittar på dig som om du inte vore klok. Och jag tycker det är sweet.


Sprang på en annan svenskmamma som sa klart kännde Michele. Ja det är ett lustigt nätverk.


Lördagen gick vi tills jag trodde mina fötter skulle trilla av, hela Madison avenue, 5th Avenue. Stackars L han är väll inte vrål fortjust, vallade snällt runt mig i alla affärer. Och föreslog till och med ställen jag skulle vilja se. Vi var i Central park, Times Square, Grandcentralstation, tittade på hans gamla hus där han bodde i 3 ar.



 På kvällen mötte vi upp med Ryan och 2 andra kompisar till L. Ben och Mia som bor i princip grannar. Vi var uppe på deras roof terrace och drack cocktails innan vi at middag på en italiensk restaurang och satt ute till kl 01.00 i värmen. Sen drog vi vidare till nattklubb, kon ringlade lang medans vi gled upp längst fram och akte 50 våningar upp till hissen. Det är en av hans skills han kan snacka in oss overallt. Sedan festade vi hela natten lang avslutade med Karaoke och kom hem kl 07.00 på söndag morgon.

Jag var sa hungrig sa jag hade kunnat ata en grillad ko vid det laget men vi hittade en liten oppen deli som serverade oss ljuvliga smörgåsar. Resten av dagen tog vi det väldigt lugnt och jag kramade det sista ur min älskling innan det var dags att aka hem. Jag hatar att säga hejda..  


Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla in min blogg

www.linastte.blogg.se

kram

2009-08-11 @ 11:12:56
Postat av: johanna

Canon G10 har vi!

Super sådan!

Härligt för dej att vara i NY....har alltid varit min dröm...

Kram Johanna

2009-08-11 @ 23:14:46
Postat av: Malin

Ja du hade alskat det..

2009-08-12 @ 11:14:44
Postat av: johanna

har varit på inköp Köpenhamn/ Stockholm á 14 tim..så jag är helt slut.

Såg att du ringt...kan vi inte prova i helgen..ledig då.

Mitt liv har gått i 190 sen vi kom hem.

Miss u!

/Johanna

2009-08-13 @ 00:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0