God JUL 2009

Kara blogg lasare sa har jag överlevt min forsta jul utan barnen och det gick ju det med. Men vad jag saknade dom.


Tur att det inte var lika mycket jul stammning i Kalifornien som hemma i ett vintrigt Svedala. Flygresan gick bra aven denna gang och vi stortade inte. Aven om det ar alltid det som jag tanker sa fort det blir det allra minsta turbulens. Sa ser jag framfor mig hur jag störtar rakt ner i havet  och dor.


Ja dom tog ju den dar killen pa flygplatsen men jag vagrade lasa om det. Vill inte oroa mig for sadant.


Nar vi akte hem hade vi 4 tunga vaskor och ett antikt zebra skin som hans mamma packade med oss. Nu har dom kommit bort nagonstans pa vagen men Zebran kom fram. Sa jag hoppas dom kommer i dag eller i morgon. Sa det blir inga bilder annu vantar pa kamera överförings sladden.




Vi tillbringade nästan 10 dagar i San Juan Capistrano som ligger ca 1,5 timme utanfor LA dar Mr Big ar uppvuxen. Det ar en idyllisk jag skulle saga ovre medelklass ort. Husen ser ut som dom ar tagna ur Desperate Housewifes och dom har 3 bils garage. Allt ar större i USA, shoppingcenters, pannkakorna ar fetare, Blabaren rundare , bilarna gatorna ja allt.

Mr Bigs föräldrar tog i mot oss med öppna armar och familjerna kom bra overrens. Puhh ....Mina paron landade dagen innan sa dom hade ju redan hunnit etablera kontakt vilket var skont. Vi han med en galet massa shopping. Men det ar ju sa roligt att handla nya grejer till huset. En tripp till LA, Sunset boulevard, Bevvan, tittade pa Mr Big gamla lgh at en god och lyxig lunch i West wood, medan min familj sprang runt pa Universal studios.  Akte en dag till Sandiego (tror jag, blandade hela tiden ihop det med Sanfransisco fint var det) Hängde pa stranden at frukost i Laguna Beach som ligger 10 min fran deras hus. Spelade tennis pa morgonen och han med några jogging turer pa stranden. Han ocksa med att klippa och slinga haret fixa naglarna.




Hamtade upp Mr Big korkort, som han saknat det han tyckte det var sa pinsamt att hans flickvän skulle kora runt med honom i hans bil ha ha precis som att jag som svensk skulle bry mig om det. Jag har ju vanan inne.

 

Mamma hade tagit med sig en massa pyssel sa vi kokade knack gjorde flatade julhjartan och byggde pepparkaks hus och spritsade peparkaks hjärtan och hängde upp pa rod trad. Som förövrigt forlat men jag tyckte det var sa roligt sa jag holl pa att kissa pa mig. Mr Big trodde vi skulle ha dom hangande runt halsen pa julafton.. ?!

 

Nu ar vi hemma igen och allt ar precis som VANLIGT…Och ja det blev en gra cashmir troja till Mr Big. Mycket uppskattat.. OCh da var sa mysigt att fa hanga med hela sin underbara familj hela julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0