Ska jag bli domestic godess i mitt nya fina kök...

Nu har jag planerat inför alla snittar och jox som jag ska göra nästa fredag när vi har inflyttnings fest/ jul glögg. Och tillochmed placerat min ocado order (mat internet shopping) Vi funderade på catering men sen tänkte jag vet du vad nu när jag har mitt drömkök med både gas spis ugn och elugn och 6 kokplator ska nog på fan att jag ska kunna fixa ihop lite snittar. Dessutom kommer det dit lite höga höns från andra stora finans företag här i London (ja inte mina kompisar :) ) Men då tycker jag att det är extra roligt att få briljera lite. Fånig ja visst. 
Roligt för alla mina svenska kompisar att få spisa lite svenskt. Så nu hoppas jag att kavringen inte säljs slut i svenskaffären. För där går min gräns jag bakar inte kavring.  Eller kanske det verkar inte sa svårt men jag tänker inte chansa och stå där med degigt bröd innan partyt
minibiffar med quail egg, skinkmackor,  kavrings snittar med parmesan & figs
Köttbullar med smak av apelsin, Saffrans Rulltårta med lingon (tänker att det är lätt bakat och blir snyggt när man lägger upp det)

Kålrotskuber, Ägg med laxröra, 

Och såklart lussekatter, pepparkakor mögelost och glögg. 

 



Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej pysselfia! Har last ikapp ett antal dagar som vanligt... Arthur har precis blivit av med sininfluensan, men hostar fortfarande, vi vantar och ser om vi far det ocksa...

KOmmentarer pa inlaggen: Love the snitts ;) Stolarna, gillar bada, aven om det kanske borjar bli litet uttjatat med vit plywood och kromben, de i tyg ar jattefina till bordet, men ar du beredd att ta av och tvatta varannan manad?

INTE dela upp tvattkorgar, det framjar inte parkanslan. Samma som att INTE dela din mat/min mat i kylen eller dina bocker/mina bocker i bokhyllan - bara en personlig asikt, men anda.

Ska ha glogg hemma pa lordag, kanske norpar litet ideer for snittarna... :)

Stora kramar till er alla!

2009-12-02 @ 21:47:19
Postat av: johanna

JAG KOMMER!

Ser så JÄKLA gott ut!

Kjam

2009-12-02 @ 22:14:19
Postat av: Em

Gud vad gott allt ser ut! :)

2009-12-03 @ 19:38:57
URL: http://myseasons.blogg.se/
Postat av: Hanna

Wow, the ser sa otroligt gott ut! Lycka till med flyttandet och ta en massa kort, vill ju se hur det blir hemma i dromhuset! Kram kram

2009-12-06 @ 04:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0