Dubai Dubai..

Hmmm ja livet förändras helt klart, för några veckor sedan så fick jag ett text från  Mr Ken, han frågade om jag ville åka någonstans med honom över en loong weekend som dom säger här. Har jag någonsin sagt nej till något sådant så sagt och gjort jag bokade 2 dagars semester. 
Var destination var en överraskning och jag ville inte veta. Så underbart att inte behöva organisera fixa och administrera så jag frågade inte ens. Och när vi 2 veckor tidigare åkte i väg och åkte skidor misstänkte jag att han knappast hade bokat in ytterligare en skidhelg men helt säker kan man aldrig vara.

Några kvällar innan avresa  vi vi ute och han krackelerade, det är svårt att hålla mun efter några drinkar. Men ett bättre resmål hade jag aldrig kunnat önska mig.
Som Nanny Anna sa,  Suprise weekend och jag tänker Brighton inte Dubai. Försökte förklara det där för Mr Ken när vi var i Dubai, att som svensk tjej är man van vid att dela notan, och åka nattbuss hem. Och att jag är lika glad och lycklig oavsett.  Det kanske det är därför det är en så bra kombination, Mr Ken är glad att någon uppskattar och inte tar förgivet. Som jag föreställer mig att Amerikanska tjejer kan göra förväntar sig wine and dine,   jag är lycklig och glad över att det finns någon som anstränger sig uppskattar mig för den jag är och inte tar mig förgiven. Som dom säger once you go black you never go back, jag säger samma sak men om Amerikanerna. 

För er som frågat om Dubai, det är plastig, öken, varmt, sand. Dom bygger överallt det största av allt som går att bygga. Har inte varit i Las Vegas men kan tänka mig att det känns lite likadant. Som Moskva men varmt. God arabisk mat, ganska dyrt, som London kanske lite billigare på marknaderna. 
Ingen Alkohol, nej jag är inte alkohliserad men till en god middag skada det inte med ett gott vin. Här kan man bara dricka på hotellet och eftersom den stackars bartenderna förmodligen aldrig har smakat på en drink utan bara läst ett recept en gång för 3 år sedan så kan jag inte säga att dom blandar fantastiskt. Men jag lärde mig snabbt och höll mig till vin.  Vi gjorde en ökentur en dag, det var roligt har aldrig sätt öken, Mr Ken åkte Sandboarding. Jag avstod, tanken på min icke existerande sjukförsäkring, brutna fingrar i Dubai...ett förtvivlat telefon samtla till pappa... ha det vore typiskt.. Vi förvirrade oss in på en Souk en kväll, trodde vi aldrig skulle hitta ut. Köpte lite sjalar och krimskrams som man ska. Åt underbara kebaber för 5 kr st, bästa maten på hela resan.  Och Johanna om du undrar varenda märkes butik du kan tänka dig har en affär där men det är ju precis som i London. Inte billigare inte dyrare.

Annars, Muslimer dom har ju åsikter om klädsel och känslor inga korta kjolar, inget pussande och kramande på allmän plats. Vi gjorde vårat bästa, blev nästan arresterade i hotell poolen dom tyckte nog det var skönt när vi åkte hem :)

Hotellet var fantastiskt, pool, sand, fina trädgårdar och dessutom ett av dom få hotellen som inte var en skyskrapa. Mr Ken han har dille på Hotell, ja det finns ju sämre saker att samla på. 

När vi skulle hem, ha ha ja vad ska man säga vi anländer till flygplatsen efter en 5 stärning 5 rättersmiddag trötta mätta och småfullla. 
Mr Ken blir alldeles vit. "Malin Malin I can't belive how could this happend aggghhh " Han gör så ofta utbrister något, som får mig att tro att någon har typ dött och sen blir han tyst... tyst tyst. Jag undrar så klart vad som försigår där uppe i huvudet.. Och när man är van vid någon som alltid skäller gnatar och tjatar så tänker jag ju automatiskt att det är något som jag gjort fel. 

Mr Ken har bokat biljetterna för Söndag kväll 2 am, vilket ju är Lördag natt om ni hänger med inte Söndag natt. 
Så där står vi på flygplatsen kl är 01.00 SÖNDAG KVÄLL och vi ska båda två vara på jobbet 8 timmar senare jag har barnen på måndag kväll samt ett inbokat läkarbesök. Shitt pommefritt. 
Skulle ju kunna bli galen men det ända som snurrar runt i mitt huvud är åhh jag älskar nog denna man ännu mera så underbart befriande att han faktiskt missar ett flyg och inte blir skogstokig och arg. Så efter lite meck fram och tillbaka så köptes det två biljetter hem med nästa flyg som avgick 1 timme senare. Så vi båda han till jobbet i tid. Men utan väskor dom är någonstans mellan Boundsgreen och Dubai...

Jag känner mig som en 15åring inviradd i sockervadd, jag är så glad lycklig och alldeles kär. 



Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!

Vill du ha 1 miljon läsare på några dagar?: )

tryck på länken http://www.viraltrafik.se/?amandadov och följ instruktionerna noga!



Ha det bra!

2009-02-27 @ 11:56:01
URL: http://alwaysamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej!

Vill du ha 1 miljon läsare på några dagar?: )

tryck på länken http://www.viraltrafik.se/?amandadov och följ instruktionerna noga!



Ha det bra!

2009-02-27 @ 11:56:05
URL: http://alwaysamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0