adrig nojd..

Det ar var, men det kan man vall inte skriva for da snoar det vall nasta vecka. Men nu skiner solen och det ar sa harligt. 
Utanfor mitt jobb...



 Helgen var bra som vanligt. Och jag maste ge alla ensamstaende mammor pa heltid varldens storsta stjarna
 "super mums" ar vad ni ar!!!! Ja och all ni mammor som har en man som bara ligger pa soffan enstjarna till er ocksa.

Sjalv ar jag helt slut efter en vecka med barnen. Det ar som att man inte hinner.  
06.50 kl ringer och sedan snooozar jag alltid alldeles for lange, typ till 07.30
Rusar upp borstar tanderna duschar och klar pa mig pa 15 min medans barnen om dom har vaknat tittat pa morgon TV.
Ofta sover dom faktiskt.



Det ar nastan bast nar dom sover, for jag klarar inte av sma ledsna ogon som vadjar snalla mamma stanna hemma ga inte till jobbet. Ahh da skar det i mitt hjarta, och jag undrar vad fan jag haller pa med, men sedan tanker jag pa svenska dagis och mammor som borjar jobba med nyfodda beisar hemma och mar battre. " 
Anna kommer 07.45 jag gar till taget som gar 08.03 ar pa jobbet 08.30

Jobbar fram till 12, 13 da jag gar till gymet och tranar en timme. Otroligt skont att komma tillbaka till nagons slags form igen. Aven om jag undrar over allt det dar losa skinnet som jag har runt magen efter tva barn, vart ska det ta vagen ? Hastar tillbaka och smygater lunchen vid mitt skrivbord, men sa lange ingen ser. Sa spelar det ju ingen roll. 

17.00 slutar jag springer ner till taget som gar 17.08 ar hemma ca 17.40. Anna gar hem, jag viker tvatt, hanger tvatt, dammsuger. Ger mina barn annu mera mat, dom ater middag med Anna, men nu ater dom aven kvallsmat.
Plockar undan, plockar plockar. Kan ju inte bara gora en sak, tittas det pa TV sa hanger jag tvatten samtidigt.
Kan knappt sitta pa toaletten utan att putsa lite pa handfatet sammtidgt. Jag ar lite stord jag vet..

Tittar pa lite kvallsTV med guldklimparna. 19.00 pa med pyjamas, lasa saga Isak gar och lagger sig.
Rakel ar ofta uppe en stund till och gar och lagger sig vid 20.00 sen har jag lite egen tid.
Men nar ska man stada, inte kl 20.00 visst jag plockar men det finns ju aldrig tid till att stada ordentligt. Sa rullar det pa dom dar veckorna med barn.  
Men jag ar aldrig nojd i gar kvall kunde jag knappt slita mig fran Rakel och det ar som att hon vet nu att nu far hon inte se mamma pa en vecka. Hon blir sa dar extra kramig och gosig, sa hon fick vara upp extra lange. For jag vill oksa gosa. 
Och nar jag till slut stoppar om henne for natten, kan jag inte fa nog vill bara krama lukta och kanna pa den dar fantastiska lilla varelsen som jag alskar avgudar over allt annat (Ja sjalvklart Isak ocksa.)
For nagon som inte har barn ar det svart att forklara den dar kanslan. Sa ar det faktiskt.
Jkommer ihag hur det var innan jag fick barn..
Sadan stunder tanker jag shit vad har jag gjort stackars barn, men det ar ju ocksa valdigt typiskt mig att tanka att hela den har situationen ar mitt fel. For allt ar alltid lite mitt fel. Sa jag saknar dom nar jag inte ar med dom och nar jag ar med dom kan jag se fram i mot me time.

Annars ar mitt liv perfekt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pa pricken som vanligt. Alla mammor kanner igen sig. Skont for dig att de i alla fall gar och lagger sig som de ska - det tar inte en timme? :) Kramar,Cissi

2009-03-17 @ 22:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0