Veckan utan barn..

En vecka utan barn mys pys och kvalitets tid. En vecka utan sma mjuka fotter, lent har, varma pussar och kramar. Men mera tid for mig, tid for lite Malin

Traffade Anna och Anna i dag pa lunchen och drack mig salongsberusad pa en flaska vin.
Ja har kan man gora sadant pa lunchen. Kanns lite segt nu minst sagt. Men det var det vart.
Dissikerade man, vanskap och karlek pa vart vanliga kanske icke rationella satt.
Tror att svenskar ar sa mycket mera direkta, i helgen var jag och Ken bjudna pa fodelsedagskalas for en vuxen denna gang inte barn kalas. Det var flera av vara gemensamma kamrater dar med fruar och barn och hela baletten.
Men ingen av dom eller respektive ens kommenterade det faktum att vi  var dar tillsammans, med mina barn.
Ingen fragade hur lange denna cirkus pagott, eller hur det var att leva ensam med 2 barn osv.
Hade det varit nagon av mina svenska vanner tror jag att det hade varit helt annorlunda.
Och nej jag forstar att dom inte sa nagot for att vara snalla men ibland blir det liksom bara varre nar folk ska dansa runt, dom pratar om sina brollop och forlossningar och gud vet vad. Men inte ett ord om detta till mig.  

Men sedan tanker jag hur hade jag reagerat om det dundrat in en ny kar franskild 2 barns mamma med en ny pojkvann i slaptag pa nagon av mina parmiddagar, jag hade nog i fas 1 tankt "herregud stackars barn, jobbar hon, hur kunde dom gora sa har dom har 2 barn, arma kvinna" i fas 2 hade jag nog mera tankt "intressant undra hur det dar gick till kanske kan jag gora samma sak"    

Tittade pa Jade Goodys wedding i gar (For er i Sverige ar hon typ som Linda Rosing kanske men utan tuttar, hon ar nu doende i cancer om hon inte redan har dott. Hon ar 27 ar har tva barn och gifte sig forra veckan.) Engelsmannen har blivit mer eller mindre besatta av hela den har historien. Ja det ar hemskt hela historien och deras brollop var rena rama bol festivalen.

Kommentarer
Postat av: >>Vera / Bloggdesigner<<

vilken intressant blogg! Du bor i london och är 2 barns mamma och skriver blogg :)! Det vet jag inte många som gör ;)

2009-03-18 @ 20:09:42
URL: http://bergstrooms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0