Nu har alla akt hem

Ja tank nu har vi haft besök hemma i nästan 3 veckor.

I fredags gick vi med mamma pa varan gamla stammis kvarterskrog i Hampstead. Det ar nog min favorit mat alla kategorier. Italiensk mat varm och kramigt feta kalori rika pasta saser yum yum.

Efter det tog vi mamma pa bio ”the white ribbon” tysk film som vunnit Palme d'Or Cannes Film Festival 2009.Den var helt klart annorlunda, svart vit film som handlar om en liten by i tyskland precis innan 1a världskriget. Bra men lang och svartvit. Jag somnade 2 ganger. Men det ar fortfarande mysigt att ga pa bio.


Blev lite inspirerad att ga hem och sprej mala en bjork

I Lördags gick jag och mamma pa shopping jag visade henne Marleybone området. For det gar inte att ga pa dom stora shopping gatorna nu. Det ar absurt mycket folk, medans 2 kvarter upp ar det förhållandevis lugnt och stillsamt. Visade henne den mest fantastiska affären  VV Rouleaux, den ar 2 vaningar och dom säljer bara band, sammet siden allt du kan tanka dig helt underbart.

Cath Kidson, Space NK, White Company, Rachel and Riley, French Sole. Ja tank om man hade obegransat med shopping pengar for en dag. En sak ar underbart jag kan kopa hur mycket julpynt som helst for jag har nu ett GIGANTISKT hus.



Pa vagen hem hade vi sallskap med en gris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0