11 September


Jag tanker pa L i dag som ar i NY, undrar hur han kanner sig?
Nar 11 September hande bodde han i huset brevid han sag bada tornen rasa han sprang for sitt liv. Han hade lika garna kunnat vara dod. Han har berattat en gang om allt det dar. Hur han vackte sin basta kompis sprang ut ur sin lagenhet. Hur dom brot sig in ett hus vid piren och hur dom satt dar tillsammans med en hel bunt andra helt okanda manniskor hur allt blev kolsvart, hur du inte kunde se nagonting pga allt damm. Att du trodde att du var bland dom enda overlevande kvar pa Manhattan. Att ni  inte kunde ta er darifran hur ni korde upp till G syster bodde hemma hos henne lange. Hur din familj trodde du dott och satt hemma och vantade vid telefonen

Han fick inte tillgang till sina saker i den dar lagenheten pa over ett halvar. Hur manga av deras kunder klienter och vanner faktiskt dog den dar morgonen. Jag undrar hur jag hade kannt om det hade hant mig om man hade drabbats av total panik eller om hade blivit cool lugn. Sadant ar ju svart att veta innan. Jag tanker pa alla pappor och mammor som pussade sina barn hejda och vinkade av dom vid skolan den dar morgonen. Dom hade hela sina liv framfor sig. Sa mycket dom inte han att gora. Jag kan inte ens forestalla mig paniken. Tank att hoppa ut fran vaning 22, hur tanker man da jag hoppar hellre en brinner upp. 

Jag ar sa glad och tacksam for varje dag som jag har att jag ar frisk lycklig har underbara friska vackra barn, att mina vagar korsats med dina. Att jag ar lycklig. JAg tanker pa det ofta.



Ground Zero

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0