ehh nu maste jag bara fa bitcha av mig lite, dessa trangsynta man...

Jag blir sa trott. Vi kan verkligen inte komma overrens om nagonting.  Forst tjafsades det i 100 ar om Rakels skola.  Var hon skulle ga och filifjonkan bestammde i sista minuten att han minsan skulle flytta till Highgate och att hon skulle ga privat "pa den basta skolan".  (Allt det har var sa klart mitt fel for det var jag som flyttade ut in the first place.)



Jag tycker att skolan hon gick pa har varit valdigt bra, svensk avslappnad och ingen press.  Det ar ju montessori och man far gora vad man vill. Men vem tror ni nu, hetsar och  hetsar om att hon ligger efter hon kan inte skriva sitt namn, inte rakna till 20 ja OMG stackars barn vad hon kommer ligga efter.




Sa i helgen foreslog jag  att hon kunde borja pa tennis, 40 min en dag i veckan efter skolan. Berattade att vi har familje medlemskort, for allla inklusive barnen och Nanny.
Deras Nanny kan  ta dom gratis till klubben pa tennis, bad i poolen, after school clubs som ballet, soft play, judo, arts and crafts osv.  Toppen tankte jag och roligt for barnen, och omtanksamm och generos som jag faktiskt ar ar det sjalvklart att dom kan fa utnyttja det aven pa sin pappas veckor. Kul for deras nanny ocksa att hon kan gora lite aktiviteter med dom. 



Det enda jag bad filifjonkan om var att pa hans veckor ta henne till lektionerna. Vi pratar om en klubb som ligger 8 minuters buss resa fran deras port.  Och att vi kanske kunde dela pa kostnaden.  Ja igentligen SKITER jag helt i pengarna. Mest ville jag att han skulle fa mojlighet att ga varje vecka.


Men nej nej nej sa klart inte. Nar jag ringer i dag for att fraga om han tycker det ar en bra ide.  


Da klacker han ur sig, nej det blir sa stressigt for henne, och hur hon ligger efter i skolan osv. Och sen att hon vill att hon ska ga pa ballet inte tennis.


Sa trakigt.  Jag sager det  jag skulle sjalvklart ta henne till vilken aktivitet som helst om hon paborjade en kurs nar hon var hos filifjonkan. Det ar ju bara stackars Rakel som blir lidande... Min BF han forstar inte varfor jag ens fragade honom. Men man vill vall anda hoppas.  

 

Min andra grej som jag bara maste ranta om eftersom sa manga fragat varfor vi inte delar aupair..

Nu sitter dom dar hemma med varldens gulligaste aupair som dom inte ens vill ha (antar att dom andrat sig nu) eftersom dom helst vill ha hemmet for sig sjalva.  Hon jobbar bara varannan vecka. Jag foreslog alla mojliga losningar, vi kunde dela pa kostande och ha live out, hon kunde bo halften halften. Jag kunde betala HENNE sama rate som jag betalar min liveout aupair dvs £50 om dagen. Vilket hade ju varit ett sweet jobb for henne. Grattis boende och pengar pa fickan. Brukar leda till en glad och nojd aupair som stannar lange. Och det ar ju det basta for alla inblandade.


Nej det enda han kunde tanka sig var att hon kunde jobba for mig mina veckor men jag skulle betala filifjonkan £50 om dagen, som dom skulle anvanda till att betala sin staderska eftersom hon inte kunde stada da...och hon skulle fa litegrann.


Men nej nej nej han vill inte dela. Han vill ha 100% kontroll pa allt hela tiden. Och det har han inte nar vi delar.


Jag undrar sa flundra hur lange hon kommer stanna. For hur kul ar det och bara ga och dra  och stada varannan vecka...? Och jag om nagon vet hur pedant han ar hur han kunde riva ut hela kalsong ladan for att kalsongerna var felvikta eller tvatten var for fuktig nar den var inlagd i skapet. Det finns ett gammalt inlagg om det, skapstorrt... Hoppas han traffat nagon som viker hans kalsonger ratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0