Skii weekend Engelberg

 
Gillar priset for Shots eller hur ?

Ja ytterligare en helg har gatt vi akte till Engelberg I Fredags kväll. For lite skidåkning  over helgen. Riktigt lyxigt.

Det gick riktigt smidigt tills  Big fick hjarnslapp och glömde bort koden till sitt kort. Men tydligen har AMEX en emergency  cash withdraw. HA ha tur jag inte har ett sådant kort. Man ringer upp dom anger en massa krafs och sen stoppar man in kortet i närmaste bankomat och ut sprutar pengarna.  For inget av vara UK visa kort fungerade. Konstigt.

Vi akte taxi till Engelberg och varje gang Mr big fick kontak med banken  akte vi in en av 100 langa tunnlar. Ja nu kan man skratta at det.

 

Hotellet var fantastiskt, svensk personal, svensk mat. Ja till och med svensk flagg punsch hade dom. For mig som  inte bor i Stockholm kandes det harligt. Som att vara pa skidsemester i Are men med mera skidor.

 

Vi akte ju skidor forra aret och det gick bade battre och samre detta ar. Vi hyrde skidor i nagon alternativ liten independent affar for Big han ville ha en speciell brada. Och jag fick lite speciella skidor ocksa. Powder skii vet inte vad det heter pa svenska. Dom ar raka och valdigt breda. Super bra tydligen  om du bara aker los sno och offpist. Och det kanske inte riktigt ar min melodi annu.  Aven om han faktiskt fick upp mig flera ganger i konstiga backar dar ingen levande annu vandrat och in bland trad och skog… Dom var riktigt vassa i los sno men i en vanlig backe var dom for mig som fortfarande ar en nagot orutinerad akare svar svangda.  

 

Jag vet inte om jag ska skratta eller grata nar jag aker skidor det ar sa svart tungt jobbigt och kallt sa jag vill bara grata, det gjorde jag nagra ganger sa glasogonen immade igen J Men sen far man till det dar perfecta aket och da ar det verkligen toppen toppen.

 

Har kommer lite kort


Kommentarer
Postat av: johanna

hej!



Gud vad lyxigt och mysigt det ser ut!

Jag blir avis!

//

Johanna

2010-02-10 @ 08:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0