wifi, vin och brandalarm

 

Jag kanner mig helt slut som människa och artist.

 

Forst intensiva dagar i Mexico sen hem vila, tvatta packa upp och fixa. I Torsdags kom Mats och som han slitit. Han satt upp nya lampor i koket, spegel i badrummet, krokar i hallen, TV pa nedervaningen. Fixat och installerat tradlost natverk i hela huset. Nu kan man  spela musik pa Spotify tradlost till hogtalarna.

 

Vi hade mysiga dagar med barnen.  Och trevliga kvallar med god mat och vin. Det rullar pa.

 

Mr B han var ute i Lördags, och jag bryr mig inte nar han kommer hem. Men han var som pappa skulle sagt överförfriskad och tillbringade resten av sondagen i sängläge.  Varfor varfor varfor…? Men jag tanker nar hans pappa kommer pa besok kan jag ju ga ut med tjerna och svira runt.

 

Jag hittade antligen nya fina lakan till Rakels sang, i flanell. Vitrosa randiga till ena sangen och ljusrosa prickiga till andra. Cath Kidson handukar till badrummet (barnens)  pa REA. Jag gillar och kopa nya lakan och badda rent, hela rummet blir sa fint.

 

 

Pa eftermiddagen (las igar) skulle vi skruva upp ny brandvarnare jag pekar Mats skruvar. Da lyckades vi dra i gang brandlarmet som vi redan hade och inte visste om. Vi har ju ett inbyggt larm till huset. Men som vi inte aktiverat annu. Detta var tydligen aven ett brandalarm. Jag skojar inte det tjot sa FRUKTANSVART hogt sa jag fortfarande nastan har ont i oronen.

 

Kan ni se det framfor er, Big utslagen i soffan tittandes pa OS, hemmet fullt med skruvmejslar, spackel krockar stegar och junk. Sladdar overallt. Barnen har hallt ut allt Playmobil over hela golvet och sa drar det dar i gang. Men jag gjorde som alla kvinnor gor jag tog mina barn och flydde.

 

I badrummet var det valdigt tyst. Sa dar hangde vi medans big ringde larmfirman och fick av det dar hemska larmet.  Men det ar ju skont att veta att vi nu har totalt har 11 brandalarm hemma i varat 6 vaningshus.  Mats han skruva upp ytterligare 2 innan larmet drog igang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0