Jag ar som ett appelskrutt...

Min hjarna far snart kortslutning. Det ar mycket nu med nya studier, kurslitteratur. Vilka bocker ska man kopa, vilka bocker kan man lana pa biblioteket. Hur var nar ska man hinna lasa allt och uppsatser som ska skrivas. 

Hur anger man en reference. En hel vetenskap. Ska inte fa panik. Men jag kanner hur det tickar pa. Nya vanskapsband som ska bildas. Varje dag som jag kommer hem fran skolan kanner jag mig som ett appelskrutt. Helt slut.

I barnens skola ar det likadant, laxor, nya kompisar, playdates, mote med froken det rullar pa.

Sa nar min ny nanny textade mig i gar och sa upp sig med 2 timmars varsel trodde jag att jag skulle fa spelet ALLAN.... Allting maste fungera nu. Annars blir det kortslutning. Hur kan man bara gora sa? Med 2 timmars varsel. Sa dalig stil. Men sa ar livet. Och nu har det lost sig pa basta basta sattet. Bade jag och barnen och min planbok ar mycket nojda.

Till min kara familj, varan hemtelefon ar trasig... hoppas den fungerar snart...


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej Malin!

Stort Grattis till att Du kom in på utbildningen Du ville!! I något av Dina inlägg efterlyste Du medicinska lexikon. Om Du Googlar "medicinskt lexikon svenska engelska så kommer massor med förslag. Några att köpa och några tillgängliga på nätet och det finns även ett i fickformat. :-)

Lycka till, med allt!!

Kramar!

G

2010-10-05 @ 13:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0