Nar ska cupcake hysterin ta slut ?




Var uppe sent i gar och bakade minicheescakes och fresh gingerbread. I morse kl 08.30 inser jag att min illgrona sma minicheescakes har fastnat i formen och Rakel gor krakgrimas efter att ha smakat pa mina "farska gingerbread" inehallande treacle... vad ar det. Ser ut som tjara.. ?! Kan tanka mig att det ar gott i kavring.. 



Sjalv fick jag flash backs till mellanstadiet nar jag gick till skolans bakesale med mina nybakta drommar, som jag hade bakat med olivolja istallet for smor. Dom smakade bara hjortronsalt. Fruktansvart. 



 Sa i morse mellan, skollamning, gymet och min Clinical Nursing skills 7th edition. Slangde i hop lite appel/kanel muffins. Min favvo.  Men latte mammorna i Highgate kom med sina giganttiska tuperwar trays (for er som inte vet det finns specialgjorda stora plastbrickor med hal i sa man kan lagga muffinsen i sa dom inte kladdar, med lock och handtag)  sa klart hade dom alla bakat cupcakes som hade kunnat saljas pa the hummingbird.
Och dar stod jag med mina "nyttiga" svenska muffins invirade i smorpapper. Dom var inte storsaljare direkt.



Som en mamma sa " ohh I get so competative when it comes to this... "  ohh well, det blir jag med. Men jag tanker inte tavla om muffins nasta gang bakar jag chockladbollar.... Sov gott mina vanner..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så tragiskt! Tur att jag inte bor kvar i UK, jag kan inte baka alls. Jo möjligen helt vanliga muffins...men cup cakes...don't think so. Jag kan ju inte ens julpyssla på dagis. Pinsamt.

2010-10-09 @ 00:26:31
Postat av: Sophie

Ja ovan kommentar var alltså från mig:-)

2010-10-09 @ 00:27:33
Postat av: Sara

Lol underbart! Kan verkligen se dessa mammor framför mig haha :)

2010-10-09 @ 07:27:22
Postat av: manda

hej vilka fin kakor

2010-11-14 @ 11:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0