Whow whow whow...



Vad kan jag skriva om helgen. Jag kande mig som Pretty Woman, enda skillnaden ar att jag inte ar prostituerad... Det gar knappt att beskriva. Den var super duper ultra fanttastisk den basta basta weekendresan vi gjort pa lange. Kanske for att jag var sa sonderstressad innan vi akte sa jag verkligen uppskattade det.  Sa otroligt bortskammd, upppassad, lyxigt, romantisk fattar inte riktigt hur det har gick till

 

Vi flog till Bilbaou tidigt pa fredag morgon. Sedan korde min kara pojkvan oss till Rioja. Jag trodde vi nastan skulle do pa vagen dit. Bara pa vag ut ur parkeringshuset han vi fa motorstopp 5 ganger. Det ar en svar balansgang mellan bilskolelarare, och gnatigflickvan men jag tror jag lyckades bra med mycket uppmuntran och formaningar VARJE gang vi stannadde om att halla ner kopplingen och lagga i 1ans vaxeln. Stackarn ar ju fran landet dar bilar med vaxel lada knappt existerar.

 

Tillbaka till var resa, vi bodde pa ett fanatastiskt hotel som ar designat av Frank Gehry (samma som ritat Guggenheim museet) Det var mycket speciellt nytt och ultra modernt. Men sa avslappnande att  vara pa landet.  Ingen shopping inga bilar ingen stress. Vi gick pa SPA och pa guidad vin tur och drack massor med vin, bestallde en av varje pa roomservice menyn och kollade pa daliga amerikanska filmer.



Lordagen korde vi upp till St Sebastian, tog ca 2 timmar upp med bil. Nar vi kom till hotellet hade vi blivit upgraderade till en svit... halla, en SVIT jag har aldrig bott i en svit innan. Vara rum, var storre en lagenheter som jag tidigare bott i. Och om vart forra rum var ultra moderna var det har riktigt gammalt och klassiskt med mycket guld, gula vaggara och kristallkronor. Och varan sang maste varit minst 2.5 meter bred jag skojar inte.

 

I St Sebastian har dom specialla tapas  som byggs pa hojden sa pa lordag kvallen utmattade efter 3 timmars intensiv shopping gick vi pa barrunda. Langst bardisken har dom dukat up ca 20 st olika sorter tapas. Du far en tallrik sedan far du plocka vad du vill. Jag at som en gris. Skinka, roror, you name it. Och sa billligt gemytligt kanndes riktigt genuint. Och eftersom vi var dar off season sa kandes det inte sa turistigt alls. Allt var tip top tills pojkvannen visade mig mega kackerlackan pa vart bord pa sista ”puben” jag skrek sa hogt sa resten av resturangen trodde jag skurit mig.

 

Sista dagen at vi en 12 ratters lunch pa en ***stjarning  Micheline star resturang. OMG jag skulle kunna skriva ett helt inlagg om det har. Jag har aldrig varit sa uppassad i hela mitt liv.

Nar vi satte oss till bords och jag som vanligt stallde ner min handvaska pa golvet kom dom ut med en liten vaderad pall och stalla den pa. Dom borstade bort smulor fran duken hela tiden, bytte vara gigantiska tyg servetter 3 ganger under middagen. Sa fort jag gjorde en ansatts till att resa mig upp var dom genast dar och drog ut stolen vek i hop servetten. Varje ratt serverades av 2 personer en var. Ja helt sjukt 12 olika ratter smakade vi. Och allt var helt otroligt, presentationen, ravaror.  Pa slutet kom kocken ut for en ”pratstund”

 




Men nu ar jag tillbaka till verkligheten med hostande sma lusiga barn...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så underbart det låter!!!!! Vi brukar ju åka till san Sebastian varje sommar när vi är i biarritz, tycker det e en verkligt genuin stad... Tyvärr har vi aldrig besökt en stjärnkrog, men det kanske kommer...kram på er!!!

2010-10-19 @ 09:13:50
Postat av: Hanna

Ah wow vilken weekend! Det ar du ju saklart vard, men det vet du redan :) Sjalv ska jag och familjen aka ner till Gracetown natsta helg da jag ska fota ett bike ride! Det ar ett fundrasing event for en familj som forlorade pappan i en hajattack ett par manader sen.. www.tourdegracetown.com.au Kram kram

2010-10-31 @ 02:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0