Jag klarade det




Forsta dagen i skolan och jag overlevde det. Vi ar 450 st nya sjukskoterske studenter. Jag sager det att ar resten av dom 3 aren som den forsta dagen sa kommer det har ga galant.

Vi hade en administrator som forklarade ett gult uppkopierat papper i 30 min.  Alla 450 elever kan inte ga pa ID registrering, halsokontroll, och biblioteks runda samtidigt. Sa darfor har dom delat upp oss i 20 olika grupper dopta efter bokstaver. Alla grupper ska besoka samma 7 stationer men sjalvklart inte pa samma dag. Solklart. Men tydligen inte dom fragor som en del stallde far mig att skaka pa huvudet. Och kanna mig som en hjarnkirurg i gamforelse. (Och det far mig ocksa att vilja bli kursadministrotor i stallet


I dag hade vi sjalvstudier. Sa jag korde pojkvannen till jobbet kl 06.30, (jag ar sa snall eller hur.) Bakade scones. Har nu gatt upp samtliga kilon som jag bantade bort for Miami och lite till, pluggade och hade en lang harlig fika med Ylva. En fika vi har vantat pa i 6 ar. Hon har nu bada sina barn i skolan (dvs betald barnomsorg ) Och kan nu gora saker pa egen hand. Sug pa den ni som bor i Sverige och klagar pa dagis. Nar man betalar ca 15.000 SEK  i manaden for barnomsorg sa ar det lyx att skicka dom till grattis skola, shoppa lite i charity shoppen och dricka kaffe utan att bli avbruten.


Ps tack for alla fina kommentarer, tror aldrig jag skulle kunna skriva en bok jag kan inte stava.. :)



Kommentarer
Postat av: Johanna

SHIT! OMG! Vad snygg!

Nu hjälper du mej med att fixa en sån snygg till mej oxå!!!

KRAM coolaste kusinen jag har!

KRAM

2010-09-24 @ 12:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0