Military operation day 1

Att ga upp pa morgonen med 2 barn, hinna ta dom till skolan, lamna av Isak hos barnvakt. Och sjalv vara i tid i klassrummet ar som en valoljad militar expedition..

Forst gick jag upp och fixade mig i ordning da ar det en person mindre att tanka pa.

Nar mina gullungar antligen vaknade efter lite patryckning med upprullad gardin och tand lampa. Varfor sover dom altid mycket langre pa vardagar en pa helgerna?  Sa masar dom sig ner till barnprogrammet. Dar dom ater kalaspuffar framfor TVn, medans jag organiserar mitt sista, tar fram deras klader och trycker i mig sjalv frukost och fixar lunch lada..

Nar jag ar klar med det fixar jag alltid Rakels har, hon far inte ha utslappt. Tycker det ser sa slarvigt ut dessutom ar risken for loss mycket storre med utslappt har sa det borstas och sprejas. Har hort att loss inte gillar harsprej.

In i bilen korde ner till Ylva droppade av Isak, korde vidare upp till Rakels skola. Dar det varje morgon ar trafik kaos med alla mammor som ska parkera. Tur att jag ar sa valdigt snitsig pa att parallell parkera varan stora bil sa jag nastan kan klamma in den varsomhelst. Han saga hej till froken och sen sprang jag ner for backen till min skola (himmla skont dom ligger sa nara)

I dag har vi fatt lara oss om Homeostasis. Inser att jag behover lara mig mera engelska medecin termer. Det ar lite svart nar jag inte ens vet vad var(sar var) heter pa engelska men nu vet jag Pus....


Kommentarer
Postat av: Sara

Hur organiserad man an ar sa ar det alltid en j-vla massa meck pa morron! Puss

2010-09-28 @ 11:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0