Skolan



Nu ar jag registrerad pa min sjukskoterskekurs med start 21 September 2010. Jag ar sa nervos. Vet inte riktigt hur det har ska ga till.

Hur ska jag kunna lara mig nagonting, jag som inte pluggat sedan 1998, kommer det attt fastna nagon information i hjarnan?

Hur ska det ga med matten, alla latinska termer, tentor och uppsatser pa engelska?

Kommer jag tycka att det ar jatte ackligt med kiss, bajs och blod. Eller vanjer jag mig fort?

Hur ska det ga for mina barn, kommer det vara plugg plugg hela tiden? Kommer jag kunna hamta lamna dom fran skolan ibland eller kommer jag aldrig att fa se dom?


Kommer jag ha rad. Eller kommer jag fa leva pa havregryns grot i 3 ar. Ni som kanner mig vet att jag ar en "shop o holic" och VARDELOS pa att spara pengar.

Men jag tanker sa har.

Klart det kommer ga bra att plugga jag ar 31ar, och det ar ju ingen pa min kurs som har pluggat till sjukskoterksa innan. Dom lar vall en forhoppningsvis hur man gor for att lara sig.  Jag har ju livserfarenhet. Jag ska inte bli doktor. Ingen forvantar sig attt jag ska gora "open heart surgery" forsta dagen

Forhoppningsvis vanjer jag mig vid kiss, bajs och blod. Jag har ju 2 barn.  Det kommer ju vara en del av mitt jobb.

Jag har hittat varldens gulligaste nanny som jag vet dom kommer alska (hoppas jag) Jag har ju bil sa kanske hinner jag lamna Rakel pa skolan pa morgonen. Det galler bara och vara organiserad.  Plugga nar barnen ar hos pappa och ha disiplin. Och det ar jag ju valdigt bra pa att ORGANISERA.

Pengar, det blir nog batttre med tiden. Nasta ar gar dom bada i skolan. Jag har sokt ett toppen extra jobb. Hall tummarna for attt jag far det. Kanndes valdigt bra att kunna saga att jag var "nursing student" nar jag ringde.

Summa:  Jag tror det kommer bli grat svett och tarar men skit roligt bra for mitt sjalvfortroende och UNDERBART UNDERBART att antligen bli nagot och ha ett riktigt jobb och tjana egna pengar.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så jävla duktig, Malin!!!



KRAMAR Johanna

2010-09-01 @ 22:32:27
Postat av: Sara

Det kommer ga SUPER och du kommer bli basta studenten! Puss

2010-09-02 @ 12:52:29
URL: http://londonsmile.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0