Barnvakt



Min sota son som ar nojd, bara han har lite playmobil att leka med...

Jag ar hemma hos Sara ater choklad dricker tea och tittar pa TV, laser Amanda Schulmans blogg varje dag. Jag gillar hennes satt att skriva men jag forundras over hennes liv. Vet inte om jag ska bli avundsjuk over att hennes man gav henne frukost pa sangen varje dag under hela graviditeten. Och jag forsoker lata bli att gammfora det med min egen graviditet...Eller om jag ska tanka pa hennes liv som en romantisk Hollywood film inte riktigt pa riktigt.

Igenting att gammfora sig med. Jag laser Russel Harris bok ACT with love. Nina har fatt mig hooked pa sjalvhjalps bocker och det har ar den basta. Den handlar nycket om att arbeta med sig sjalv, vad vill jag, vilka varderingar star jag for hur vill jag vara som mamma flickvan, och van. Att lara sig se vad man har i livet som ar riktigt bra inte allt det daliga i dit forflutna. Jag ar expert pa att klaga pa allt. Haromdagen lagade Mr Big fantastisk middag i tradgarden och allt jag kunde prata om var fagelbajset pa traterassen, och alla trasig glodlampor i tradgarden. Jag menar det ar ju galet. Sa boken lar en hur man slutar vara en gnallig gnatig flickvan. Hur man kan vara en fin manniska som ger karlek.

Och jag har faktikst en pojkvan som gav nig en sprillans ny bil, och inte vilken bil som helst. Om man ska ga in pa matrealistiska detaljer.Sa jag ar nojd...

min alldeles underbar bil....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0