Dunkan... diet.



OKej nasta vecka kor vi. Har i London ar det valdigt popluart med nagot som heter Dunkan Diet. Ar det nagon som har provat? Det gar ut pa att  ata massor med protein. Jag kan inte ga  pa dieter nar man bara far ata limited amount of food. For da blir jag svin hungrig och vill typ doda nagon. Har far man ata hur mycket man vill sa lange man haller sig till proteiner..   Det ska tydligen vara valdigt effektivt.

Och forlat for min svengelska.... Om det ar nagon annan som vill joina kan vi peppa varandra, i morgon vager jag in mig, tror jag vager 66..

4 olika stadier




Pure proteins
, du ater bara protein i 5 dagar

Du far ata  hur mycket som helst men bara fran nedanstaende proddukter

Beef, veal, kyckling, fisk, skaldjur, fett fri youghurt och mjolkprodukter. Keso. Och sa klart massor massor med vatten.  1 ½ mtsk havregryn per dag. Vinager, kryddor, vitlok, persilja, challoten lok,vanlig  lok  Forbjudet , lamb, flask och anka

Motion 30 min promenad per dag





Cruise diet
3 dagar for varje ½ kg du vill ga ner. Sa 30 dagar for mig.

Nu far man ata protein samma som ovan och gronsaker, forbjudna gronsaker ar potais, ris, majs,  artor, bonor, avocado  och lentils. Du ska ocksa ata  2 mtsk havregryn per dag

Har kan man gora lite olika 1/1,  2/7 eller 5/5 eftersom jag inte behover eller vill ga ner alldeles for mycket. Sa tanker jag kora 2/7 Da ater man bara protein tisdagar och torsdagar och resten av veckan gronsaker och protein.

Motion 30 min promenad per dag

 

 

Consolidation diet  10 dagar per kg du gatt ner sa 50 dagar forhoppnings vis,

Nu ater man protein, gronsaker 1 portion frukt per dag

forbjuden frukt, banan, vindruvor, russin,  korsbar,  torkad frukt, walnutts, jordnotter, pistage notter, chashew notter (at inte notter... helt enklt )


Bast frukt ata ata ar applen, hallon och jordgubbar 2 skivor fullkorns brod/dag


40 gram ost per dag. Undvik bire, mogelost och getost.


2 mtsk havregryn/dag


Fas 1, forsta   25 dagarna far man ata 1 portion ”starchy food” par vecka.


Fas 2 Andra 25 dagarna far man ata 2 portion ”starchy food” par vecka.


Starchy food = pasta, couscous, bulgur, lentils, ris och potatis (i den ordningen sa varst ar potatis)



Utover detta far du aven ata forsta 25 dagarna en valfri ”firar” maltid i veckan


Andra 25 dagarna 2 valfria ”firar” maltider i veckan

Varje torsdag ater du bara protein, tydligen om du gar ut i Paris pa Torsdagar sa serverar manga resturanger protein meals pa torsdagar.. vet inte om det stammer...

 

 

Stabilization diet Glom hissar och rulltrappor. 3 mtsk havregryn varjedag resten av ditt liv, bara protein varje torsdag, Tank pa allt det du lart dig. Men at som vanligt.

 

Jag har en hel book om det har, hela dieten kommer fran en fransk doktor, som forklarar i detalj varfor du ska ata proteiner bara pa torsdagar osv. Mycket intressant. Och nu nar jag laser mera om hur kroppen fungerar osv.

 

 

Sa jag ska var pa diet narmast 3 manaderna, borde bli jakligt smal till sommaren.

 

Tranings schemat ser ut sa har

Mandag circuit

Tisdag Adidas Zone cycling

Onsdag Zumba

Tors Pilates

Fredag Jogging

Lordag Body combat

 

 

http://www.dukandiet.co.uk


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, nu kör vi!! Jag fortsätter med att räkna mina kalorier för det känns som att det fungerar men det ska bli spännande att läsa om hur det går för dig!! Först till 64 ;)

2011-02-27 @ 22:45:17
Postat av: Nina M

Jag är med, så gott det går i min småbarnsvardag ;)

2011-02-28 @ 08:55:17
Postat av: Sara

Men Shit! Hur lite ska du vaga tillslut?? ;)

2011-02-28 @ 11:20:48
URL: http://londonsmile.wordpress.com
Postat av: Tuva

Vilken bra blogg du har!

2011-02-28 @ 12:52:10
URL: http://tuvsken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0