Ett ogonblick i taget



Pa mitt jobb sa har vi en klok kvinna. Jag gillar henne sa. Hon ar kanske 55+ franskild.  Hon har levt ensam under manga ar och nu har hon hittat sitt livs stora karlek.  Hon har en sadan fantastisk utstralning, hon ar sa kar, lycklig.  Och vi jobbar pa samma satt hon ar efffektiv och har en ”no fuss mentalitet”. Hon ar sa bra pa att lara och coacha, och ger mig manga sma kloka visdoms ord pa vagen  ” pick your fights” Ska verkligen forsoka halla kontakt med henne nar jag slutar. Hennes nya man har fatt cancer och det ar sa tragiskt. Hon har sa klart rivit upp himmel och jord i vantan pa fordrojt besked. Det ar inte bara i Sverige som dom later cancer patienter vanta.  Och har vantar pa sin egen arbetsplats..

Men i dag fick hon besked att det faktiskt inte var sa illa som dom trodde och jag ar sa glad.

Jag ar glad over att jag ar frisk, att alla i min familj ar friska, att vi mar bra och har fina liv. Tank pa alla dom familjerna som vaknade upp i Christchurch, i gar morse och gick till jobbet precis som vanligt tjafsade lite med sin fru. Sa nagot dom inte menade till nagon dom alskar och kanske var det sista gangen for alltid. Hur hela ditt liv bara kan forandras pa en liten minut.

Sag ett annat fint par i dag pa jobbet kvinnan har max 3 manader kvar och leva hon ar doende. Kan inte gora nagot alls sjalv. Och hennes man hennes fina lilla man som star vid hennes sida. Hjalper henne pa med klader och skor som om hon vore en 2 aring. Stryker henne over kinden, rattar till hennes jumper. Knapper hennes jacka. Sa omt och karleks fullt fortfarande efter 50ar. Vad ar receptet undra hur dom kanner sig. Hur taclar man det att ens fru ar doende och det finns ingenting man kan gora. Kanske kommer det kannas skont for honom nar hon dor han kan sluta vara vardare och blir bara man igen. Fruktansvart sorgligt hela grejen och for forsta gangen fick jag kampa med klumpen i halsen pa jobbet. Jag som klarat av att lamna cancer besked, och se skrikande barn. Men det har var bara sa fint och hemskt pa samma gang


Kommentarer
Postat av: johanna

fint skrivet!

Du e så klok, Malin!

KRAM Johanna

2011-02-23 @ 22:11:36
Postat av: http://www.tuggummin.se/

http://www.tuggummin.se/

2011-02-24 @ 19:57:12
URL: http://www.tuggummin.se/
Postat av: e

blev helt tårögd själv ..

2011-02-24 @ 23:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0