Postorder, ar det Svenningt




Tackar gud for skoluniform...

Jag har for forsta gangen i mitt liv postorder shoppat. Det ar inget fel pa postorder. Men jag minns val fran nar jag var liten hur mina kompisar hade mammor som postorder shoppade fran HM eller Ellos. (finns det fortfarande) och jag tittade avundsjukt i deras kataloger. Jag ville ocksa vara en tuff brud i combat byxor fran L.O.G.G och college troja. Min mamma hon rynkade pa nasan. Postorder. Nej jag hade klader fran POP, eller fran den dar lilla butiken vid Odenplan, mittimot tea butikesju elvan, och den fantastiska silversmeden som jag alskade... Kommer inte ihag langre vad den hette typ Bus och Lek eller dyl. Dom hade fina sjomansklanningar. Och KVALITETS klader.  Leksaker inhandlades langre ner pa gatan pa  bulleribok. Men det ar ett helt annat inlagg. Som vi kan dopa till ”Politiskt korrekta barnleksaker jag hade som barn”

Men nu har jag brutit cirkeln jag har postorder shoppat cola L.O.G.G chinos och pike trojor till Isak, billiga bomullsklaningar, koftor och en dros med sommar skor till Rakel. Som kommer ha st 45 i skor nar hon ar 18 om hennes fotter fortsatter vaxa i samma takt. Sa praktiskt, billigt och bekvamt. Och jag madde sa bra nar jag var klar. All min mamma angest over mina barns obefintliga garderob var som bortblast. Sa jag skiter i om det ar svennigt att handla pa postorder eller om alla andra barn har petitbatue, gant, dkny eller vad det nu ar som ar hetaste modet for barn.


Kommentarer
Postat av: malin tipsar

Hejsan, kolla gärna in min nya blogg där jag skriver recept på mat, kakor & godis med mera som jag gör som är värd att tipsa om :)

hoppas vi syns bland kommentarerna :)

2011-02-22 @ 17:22:28
URL: http://malintipsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0