Alltid uppkopplad adrig avslappnad.

 Pratade om det i helgen. Hur man alltid ar uppkopplad. Jag kollar mina telefon hela tiden. Jag ar beroende av facebook. Varjekvall nar jag gar ch lagger mig gar jag igenom min iphone, laser mejl, bloggar etc. Aven nar jag tittar pa Tv sa maste jag halla pa och flippra med telefonen samtidgt. Det ar helt otroligt. Jag ar narvarande men sammtidigt sa franvarande. Det hander ofta att jag och Landis gar ut och ater och sitter dar och knappar med vara telefoner. Det ar hemskt. Sa darfor har jag nu infort varje morgon nar jag gar till jobbet sa lamnar jag min telefon i bilen mellan 7.46 till 18.30 sa tittar jag inte pa den alls. Och fran och med mandag ska vi ha en helt TV fri manad. Ingen TV den ar ”trasig” det ska bli sa skont.

Sa nu ska vi lasa laxor, spela spel, plugga laga mat och lasa bocker och bara vara och inte HETSA...


Kommentarer
Postat av: Tess

Verkligen en viktig sak att kunna vara onåbar i dagens samhälle :-) Men kan säga att jag blivit mer onåbar efter att jag fick min son.

2011-01-28 @ 22:57:20
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0