Ansvar

Ansvar jag /vi har altat alltat hela helgen. En sak som vi alltade mera var sa klart man.

Dom ar underbara omtanksama, snalla gosiga och alldeles underbara. Men ibland helt otroligt franvarande och distra. Och kan kan knappt hitta till bussen men pa jobbet halla 100 bollar i luften hur gar det till. Jag har en teori som manga man backat upp mig i.

Den ar att nar man  far barn och vi mammor bara tankter pa brostmjolk anknytning stad, plock och hem. Sa har mannen fatt en ett ok runt sina axlar. ANSVARET dom kanner heltplotsligt ansvar. Nu har dom en familj och forsorja och ta hand om. Och jag vet att i manga familjer i dag ar man helt gamstallda och mannen behover inte forsorja eller ta nagot som helst ansvar. For kvinnan klarar sig hur bra som helst utan mannen. Och det ar bra men kan nog ibland kannas lite undermedvetet jobbigt for mannen. Men det ar ett helt annat kapitel.

Sa mannen kanner detta ansvar hanstressar over jobbet, ekonomin och hemmet pa ett helt annat satt. Sa nar vi tjatar klagar gnaller surar over att vi inte fick det dar vad det nu kan vara i julklapp sa ar jag helt saker pa att vi hade fatt det om mannen verkligen hade vetat att han hade rad. Men dar har vi tva syn satt en kvinna har nastan alltid rad eller sa tar hon sig rad, det loser sig ju allitd pa ett eller annat satt.

Medans man dom budgeterar helt annorlunda. Och det har handlar inte bara om pengar utan om ansvar, jobb lojalitet. Tank pa det lite mera i vardagen sa kommer ni se en intressant forandring i eran partner.


Kommentarer
Postat av: Nina M

Exactamente ;)

2011-01-31 @ 15:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0