Sweden Sweden

Sweden Sweden

 
Foto Martin Lundqvist
Hade sa sett fram i mot att fa visa Mr big lite akta harliga Avenska traditioner. Vi landade i stekhett Stockholm sent pa Torsdag kvall. Lyckades hyra den sista hyrbilen pa hela flygplatsen. Om det inte hade funnnits nagon bil kvar hade jag nog fatt sammanbrott for jag har tjatat i veckor om att han skulle forboka en bil. Men nar man ar sa bussie och inte kan planera langre en tills i eftermiddag ar det svart. Sen glommde han dessutom korkortet pa flygplatsen, sa det ska dom skicka hem till oss. Hoppas det kommer fram annars maste vi aka tillbaka till Californien och fixa nytt. (Ar det ok att hoppas att det kommer bort? )

 Rakel katapult kraktes ner hela bilen 2 ganger pa motorvagen jag hade inga vatservetter INGENTING  att torka med. Mr Big han kor ju lite ryckigt. Amerikan som han ar kan han inte kora bil med vaxelspak och jag kan inte kora pa hogersida. Men tillslut sa bytte vi for jag pallade inte att sitta brevid. Nar man ar van vid att alltid kora bil tror jag att jag ska do nar jag sitter brevid.

Tillslut kom vi fram  barnen badade i bubbelbadkaret mitt i natten och somnade sedan som sma grisar. Pa fredagen var det fullt os medvetslos med forberedleser infor Isidors student. En eloge till min mamma jag forstar inte ur hon kan vara sa cool och relaxad som hon ar nar hon ar nyopererad har 50 pers pa studentmottagning och en husvisning 3 dagar senare.  Jag hade gatt upp i limmningen totalt.

Vadret var helt suverant det har varit tropiskt soligt och vindstilla hela helgen. Jag klagar inte men jag trodde jag skulle rinna bort i min langa klanning. Mr Big fick traffa hela slakten, och det fixade han galant sa klart.

Vi han med en mastodont shopping inne pa Stroms, sist Mr big handlade klader var typ 2 ar sedan ocksa inne pa Stroms sa garderoben behovde uppdateras minst sagt. Nu ar han snyggare och annu mera stilig. Men vi har inte riktigt samma smak jag gillar Stockholms modet med lite smalar slim fitting chinos och jag tycker det ar fint med mork gront, marinblatt kanske till och med rott.

Men over hans doda kropp, det blev 5 par begie lite bagigia chinos, x antal picke trojor lyckades mangla ner en bla rosa randig troja som jag vet han kommer anvanda. Super snygga marinbla seglar skor, (det ar min grej har alltid gillat killar i seglarskor) Lite andra vardags skor, skarp och shorts.  Jag fick dom mest underbara svarta jeansen jag nagonsin agt, tror knappt jag kommer vaga anvanad dom. For er som sett senaste avsnittet i desperate housewifes nar Lynett koper ett par nya svarta jeans och hon forfasar sig over att dom kostade $$$$ men nar hon provar dom blir hon kar och hennes vannina sager ” if this is how good your as looks in a $400 dollar pair of jeans imagine how they would look in a $600 pair.”  Min rumpa och mina ben ser fantastiska ut i mina nya jeans....:)

Sen tog vi min nybakade lillebror pa lunch pa Sturehof och jag fick bevisa att dom gor den godaste hummersoppan i varlden. Vi at ostron, havskraftor, hummersoppa och spanade pa folk. Sag Amanda Shulman med dotter. Det tyckte jag var roligt eftersom jag laser hennes blogg. Mr big han fattar inte alls hur jag kan lasa helt for honom okanda manniskors bloggar.  Sen hade mina forladrar husvisning och det kom hur mycket folk som helst. Jag smog mig in pa en lite tjuv kik, kunde bara inte lata bli. Sa konstigt att ga runt i sitt gammla hem med andra manniskor som klafsade runt. Men huset sag helt fantastiskt fint ut. Det ar antagligen sista gangen jag var dar snyft.. Om nagra dagar far vi vet hur det gick.  Han med lek och lunch och dejt med Cissi i Vasaparken och bad i sjon innan det var dags att aka hem. Jag blir mindre och mindre flygradd, nar vi landade fastande Mr big i brontosarious kon i pass kontrollen. Jag och tva mycket trotta barn satt snallt och vantade pa banken utanfor kunde inte ens ga och hamta bilen for han hade bil nycklarna. Nar han kom ut kunde jag inte lata bli att reta honom och sa att han valdigt enkelt faktsikt kunde skaffa sig ett svenskt pass, varpa han svara ja du har ratt jag skulle gatt med er i kon... killar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0