onsdag 9/11-fredag 11/11

njurpaj
Fredag
I dag träffade vi Malin som äntligen har kommit hem i från Sverige.  Ruben hade växt och blivit en riktigt stor liten kille. Vi övar fortfarande med nappflaskan. Rakel tycker att det är hur kul som helst. Men hon fattar inte hur man gör. Malin R fick provmata, hon är ju expert men även det utan resultat. Men vi kämpar vidare. På hemvägen så hetsade jag återigen upp  mig över hur fruktansvärt knäppa folk är på bussen. Dom flyttar ju inte på sig. Som jag sa till Malin i bland vill jag bara ställa mig på bussen och ge folk en lektion i buss vett.

På kvällen så var vi bjudna hem till familjen Parker på middag. Förra gången dom var hemma hos oss så bjöd vi på svensk mat. Köttbullar och potatismos. Så dom hade lovat oss engelskhusmanskost. Tyvärr kom vi ca 1.30 tim försent. Det är inte lätt det här med barn. Först ville Rakel inte sluta äta, och när vi äntligen kom i väg. Kom  aldrig bussen, och när den väl kom var den full så vi fick vänta på nästa och sen åkte vi för långt och fick gå 15 min tillbaka. Som tur är har dom okså barn. Ja det var en pärs. Och jag hATAR att komma försent.  Vi fick iaf steak and kidney paj (biff och njurpaj) Måste säga att jag var väldigt skeptisk till just njurdelen. Satt där och hoppades att jag inte skulle få någon njurdel. Men det smakade helt klart över förväntan. Men det såg lite juckigt ut. Till efterätt blev det bread and butter pudding (fattiga riddare) Det var super gott därimot. Rakel sov så klart hela vägen dit men vaknade lagom till middagen. Sen var hon uppe hela kvälle. Sommnade totalt utmattad när vi kom hem kl 1. Hon sov iaf hela natten. ;)
Vi tog en taxi hem och fick låna deras bilbarnstol som har bugaboo adapters.
Så i dag var vi ute och gick med henne och satte fast stolen i vagnen. Hon såg ut som en riktigt stor tjej. Hon verkade gilla det okså. Så den ska vi låna med oss till Sverige. Plus att den bilbarnstolen känns lite mera stadig. Men Fredrik ska undersöka om själva adapterdelen funkar med våran bilbarnstol.

Det är bra att ha kompisar som har lite äldre barn.Vi har fått låna hur mycket saker som helst av dom och det  verkligen toppen.   kram
 


Torsdag
I dag har vi inte gjort många knop, varit hemma. Jag har haft ont i mitt öga. Det är alldeles rinnigt. Som att se allt genom en vaselin lins. Känner mig inte super fräch, man kan ju inte sminka sig heller när man har det här.
Rakel sommnade vid nio i går. Orkade inte väcka henne men hon sov till kl 6 i morse och det är väl inte illa pinkat. Vi övar fortfarande med nappflaskan.  Ute är det halvmulet och ganska trist väder. Jag ser fram i mot att komma till Stockholm. I morgon ska vi hem till Brendan och Stehpanie och lilla Oskar och bli bjudna på engelskhusmanskost. Fredrik är ute i kväll och jag ska se på final avsnittet av spooks. . Som Rakel ligger på den bilden längst till höger så ligger hon i bland på mornarna när hon vaknar. Då kan jag se hennes små fötter sticka upp över kanten och vifta lite. Det ser ganska kul ut.
Ja det var nog allt för i dag.
Ps om man klickar på bilderna blir dom större, men det kanske ni redan hade klurat ut Ds

Onsdag 
I dag fick jag börja dagen med att springa till Doktorn har fått en MEGA vagel, hela ögat är super svullet så det blev stark medecin plus salva ordinerat. Fredrik är lite orolig för att folk ska tro att han slår sin fru så som jag ser ut.
Efter det så begav vi oss ut till Jenny armerade med dom senaste 12 avsnitten av paradise hotell. När vi kom till tunnelbanan så var kl 9.10 och det är tydligen så att åker man efter 9.30 så är det of peak och mycket billigare så vi kollade lite i affärer i 20 min och sparade på så sätt 3 pund. Det är ganska långt ut till Jenny och Leia men köper man familjebiljett så kostar det bara 3.20 men köper man vuxen biljett så kostar det typ 6 pund. Förstår inte det där riktigt.

Väl hemma hos Jenny fungerade inte DVDn till en början. Trodde jag skulle få panik. Vi hade ju så sett fram i mot det här. Men till slut fick vi det att fungera med hjälp av lite telefon support av Kristoffer. Puhh.
På kvällen lagade Fredrik värsa mumsiga middagen , jag tog ett långt bad och Rakel var uppe och lekte med sin pappa till kl 21. Sen sommnade hon och vaknade vid 6 tiden i morse

Vi övar fortfarande med nappflaskan varje dag, hon tycker det är kul men förstår som sagt inte riktigt vad den ska vara bra för. Hon håller på en massa med sina händer nu stoppar in dom i munnen och äter på dom super gulligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0