mångkulturellt värre social studie

Ja herregud vad ska man skriva. Som det är att livet ar random skit random heaven. Att jag går till jobbet varje morgon med ett leende på läpparna. Att det är underbart att jag känna sig uppskattad, behövd, få sätta på sig snygga kläder varje morgon att ha ett jobb att gå till som betalar mina räkningar. Att jag faktiskt är stolt över mig själv att jag klarat av allt det här. Att jag klarar mig själv, att jag gör ett bra jobb. Och ja jag älskar mina barn och saknar dom ibland så hjärtat värker. Men sådant är livet inte mycket att göra åt saken. 

På jobbet har vi flera kontinenter representerade.. 
Polskan, tjejen brevid mig kommer  från Polen som bott här i snart 15 år. Hon är min partner in crime. Så rolig, om det är nån som kan få mig att skratta är det hon. Förredetta yoga instruktör som nu jobbar med att övervaka börsen. Hon är en riktig fighter som verkligen jobbat sig uppåt. 

Franssyskan  Alltid perfekt, alltid snygg, välklädd,  proper och rolig. Åker hem ibland på helgen och åker snowboard. Tönker på vad hon äter så klart . Petit.  
 
USA Tror dom är typ 5 st som direkt importerade från USA.  Dom springer runt här med mer  eller mindre koll. Ibland känns det som om dom bara blivit nerslängda här. Killarna har lite förstora kostymer ofta med tillhörande vit t-shirt under. Dom hittar  knappt  till Oxfordstreet, har nog aldrig varit utanför zone 2. Spelar golf, tränar saknar solen och går ut med varandra på helgerna. Pratar högt i sina speaker phones. När jag började kunde jag knappt koncentrera mig för deras röster skär igenom allt. Och efter 4 år i London så har man vant sig vid Brittish. När dom pratar låter det som på film. Dom intresserar mig på något vis. Kanske för att jag innan dess knappt träffat en livs levande amerikan. 

ESSEX ja det skulle ju nästan kunna vara ett land för sig själv, total skörd på kontoret totalt 5 st tror jag. Om inte flera.  Ja vad ska man säga flickorna är söta pojkarna likaså. Men dom  är liksom en egen sort. På fredagar när vi inte måste ha kostym spänner dom runt i lite tajta t-shirts flörtar med tjejerna och kastar rugby bollen fram och tillbaka över ett kontoret. Tänk bilhandlare fast på börsen. You like them or you not!

SVERIGE säkert 10 st... Ja vad ska man säga Svenska pojkar  (jag är tyvärr den enda tjejen) långa välklädda trevliga. Men svenska. Snusar röker, festar. Pratar gärna om senaste renoverings projektet om dom fortfarande har lägenhet i Sverige. Eller om sina senaste erövringar. Dom lever som kungar här och kommer behöva gå på debrief när dom kommer hem till Sverige och ska konkurrera med sina bröder. Alltid matlåda, även om dom är solokvist här lagar dom alla mat på söndagarna och tar med sig till jobbet. Tränar mycket dom flesta bor i samma stor komplex ganska nära jobbet med tillhörande gym. Självklart tycker dom London är underbart, men det är klart dom får ju allt serverat. 

Sen har vi en hel drös med folk från Grekland, Ungern, Indien och lite övriga länder som jag inte riktigt fått koll på. Vi har en kines som brygger sitt egna tea i en liten brun specell te kanna som ser ut som den är gjord för ett dockskåp.

Australien/NZ  Pratar gärna och mycket om sina fantastiska hemland, solen båtarna och stränderna. Cycklar till jobbet. Trevliga enkla och okompliserade. Inget som vi inte redan visste.

Engelsmännen ja vi har ju några sådana också. Har aldrig matlåda. Äter aldrig lunch utan små äter sig igenom hela dagarna, det brukar börja bra med lite frukt, kanske en macka till lunch för att sedan eskalera i en kak och snacks orgie från M&S. Tillbringar helgerna med sina familjer, vänner och på puben. Kanske inte lika sociala som dom andra. För dom har ju ett socialt liv med familjer till skillnad från oss andra. Men så trevliga artiga och håller alltid upp dörrar, lyckas på något fantastiskt sätt trycka in 15 please thank you och kind i ett email. 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha jag asgarvar stammer ju pa pricken sarskilt thank you please kind yours faithfully sincerely hahaha jag dooooor! Jag alskar London!!

2008-11-13 @ 22:06:18
Postat av: johanna

haha!

Gud var roligt, jag skrattar !!!!!

Superkul analys!

//

johanna

2008-11-13 @ 22:59:43
Postat av: Nina

Skön läsning! TACK! Haha!

2008-11-14 @ 08:53:21
Postat av: Nina L

Åh vad roligt det låter. Hur ska jag klara mig på nya jobbet där alla är över 50 år..?? Där jag är nu leker vi bara hela dagarna ;-)

2008-11-14 @ 09:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0