Cars and men a lot the same, expensive, high maintenance, and unreliable.

 Dom fungerar ofta bra fran borjan, kraver inte sa mycket. Och sjalv ar man helt exalterad over att man har en bil och kor den ofta. Men sen kommer det forsta braket, batterierna tar slut. Men sa ar det vall i allaforhallanden man kan inte vara nykar hela tiden. Tog in honom for snabb service och batteri byte. Allt ar lugna gata. Man invaggas i en falsk sakerhet om att det forhallandet ska nog fungera.

Men sedan borjar gnatet och tjatet, i bland vill den bara inte vagrar folja med nar man ska ut pa fest, strejkar pa vagen hem fran mat affaren. Vill inte aka till parken. Staller inte upp helt enkelt. Dags for en ny vanda till aktenskapsradgivaren?garaget. Vet inte om det hjalpt kortsiktigt kanske. Men vad kan dom gora nar man sjalv inte har nagon aning om vad som ar problemet?  

Och sa klart nar man behover dom som mest det ar da dom inte staller upp, som nar man sitter pa Stanstead Airport med 2 trotta barn i bilen, nej da passar det. Tur att det finns andra man kan ringa sa man far hjalp. Funderar pa att inleda en affar med nagon annans bil. Drommer om en stor ny Landrover (halv amerikan) kanske ar det svenska inte sa bra palitligt som man forst kan tro.    

For tillfallet har jag lanat ut honom, kanske blir det battre om inte spenderar sa mycket tid tillsamman, vi har ett uppehall. Men jag betalar fortfarande underhallsbidrag. Vi far vall se hur det slutar, jag lutar at skillsmassa, jag kan inte ha en man forlat jag menar bil i mitt liv som ar helt opalitlig som inte staller upp.  Just nu ar det mera en vad mitt psyke klarar av.
Kan inte vakna varje morgon och tanka, kommer den att sammarbeta idag, eller kora sitt egna race ? Nej den far en sista chans, men uppfor den sig inte da klarar jag mig battre med korta taxi romanser. Kommer formodlingen att spara mig pengar ocksa. 

Kommentarer
Postat av: cissi

Hmmm, litet snurrigt... Overvager du ens att ha kvar den gamla??? Trodde du skickat den till skroten for lange sedan?

2009-01-28 @ 19:29:05
Postat av: Sara

Alskade bilen haha och verkligen lik en man oxa!

2009-01-28 @ 20:38:33
Postat av: Anonym

Klart den gammla ar skrotad det var bara en metafor. En gammforelse. Jag har privat livet uppgraderat.

2009-01-29 @ 16:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0