circuit training

 Gym ja jag gar ju pa gym nufortiden. Mest for att bli snygg och smal lite for att jag tanker att det kanske ar bra for mig och min kondition men mest for att bli snygg eller ska jag kanske saga snyggare.

Mitt gym ar underbart 5 min fran jobbet, stort, med pool, bastu, jazzuci, stora traningshallar och maskiner. Och handukar, jag behover inte slapa pa svettiga ahdukar. Kanske inte miljovanligt men sa lyxigt.

Eftersom jag har urusel kordination gar jag under inga omstandigheter pa aerobics, har gjort det misstaget och statt langst bak och skamts med mannen.   Nej det ar inte min grej, men jag och den andra franskilda pa jobbet vi tranar tillsammans och gillar samma saker 1 gang i veckan gar vi pa bodycombat, vilket ar helt underbart.

Det ar en kombination av lite olika kampsporter sa dar skuttar vi runt boxas och sparkas. Nagot mera urladdande och avslappnande har jag inte gjort pa lang jag har alltid sa mycket energi efter dom passen. Ha vi har vall bada tva lite som vi vill fa ut ur systemet.  I bland gar jag pa bodypump och i bland pa spinning. Man maste ju variera lite.

Jag har iallafall kommit over det har med att skammas over gym klader for alla engelskor ar generellt sett sa fula sa jag kanner mig snygg aven om jag skuttar runt i gammla legings och Primark troja.  

Sa i dag rushade jag till gymet var redan forsenad, kastade av mig  alla klader tror jag bytte om pa 30 sekunder. Sprang in i spinning salen, men nej nej det var fullt det har aldrig hant innan. Vad gor man da jag stod ju dar ombytt och laddad.

Jag var inte ensam det var flera i min situation, som ocksa hade sett fram i mot lite hardcore svett pa disco cyckeln i morkret pa lunchen. Nu stod vi dar kanske 5 st.. hmm. Salen brevid hade en klass som precis borjat, det sag helt okej laste pa schemat Circuit training.

Och ja jag ar bra pa engelska men alla dom har ny tranings termerna, cardo, abs, Lunge, Squat, curls jag blir lite confys ibland. Tycker det ar jobbigt bara med inhale, exhale. Nar man ar trott och svettig vill jag inte halla pa och oversatta.

Tillbaka till amnet, sa vi 5 rusar in i den har ny klassen. Ser inte sa farligt ut en grupp med manniskor som springer i ring och en stor svart snubbe i mitten (Ja han ser lite farlig ut.) Hela det har beslutsfattande fran omkladningsrummet till den fulla spinning klassen till den har circuit traningen tar ca 30 sekunder max.  

Sa jag joggar snallt runt med dom andra i klassen och tanker det har gar ju fin fint. Innan jag forstod, Oh my god, Circuit training ar = army training. Trannaren Jeff stod i mitten kommenderade, 10 sit ups, 10 pushups, left arm down right arm up osv. Sedan byggde han som 4 stationer delade upp oss i 4 grupper och sedan sprang vi mellan stationerna som galningar. Jag var rod som en tomat och svettades som en gris trodde jag skulle do, men sen tankte jag pa allt fett jag brant och kopte mig en glass. 

Motte min lilla darling utan for jobbet och hanglade lite ... inte helt fel. Och nu ar det sa varmt sa i dag gick jag med klanning till jobbet och bara ben. Ja kanske lite kallt utomhus, men jag sitter ju mest inne.


Kommentarer
Postat av: Theodora

Det ser väldigt smaskigt ut det där med blåbär :)

Ha en underbar lördag!

2009-03-28 @ 09:52:30
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: anna

Det såg riktigt gott ut! =) Såg att du bor i London, kul =) Jag ska dit i början på maj, något man absolut inte får missa enligt dej? =)

2009-04-03 @ 07:10:32
URL: http://anaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0