Helgen i Brighton...

 

Åkte till Brighton i fredags, en helt underbar liten stad. Har aldrig sätt så mycket bögar i hela mitt liv. Jag hade hört talas om innan att Brighton var lite av bögarnas paradis men det här tog nog priset. Det fanns små hundaffärer där man bara kunde köpa små piffiga assosearer (eller hur det stavas) och även få sin käresta klippt. Det fanns till och med speciella bostadsmäklare som hade bögarna som favorit målgrupp. Mycket nattklubbar. Som jag gärna skulle besöka någon annan gång. Det var vansinnigt kul att bara kolla på folk.

På fredagen tog vi det lungt chekade in på vårt super mysiga lilla hotel.

 Lördagen var det ganska disigt så vi bestämmde oss för en tur på stan. Brighton är ganska stort men dom har som en liten stad i staden typ gammla stan, med ätte rolig shopping med massor av antikvitets affärer. Fredrik innhandlade raskt lite starwars prylar. Bla en jajabinks som var fylld med beans. Lite mera gossedjursaktig. Och även en annan lite filur från starwars kommer tyvärr inte ihåg vad den hette nu! Lång blå näsa.. Iallafall så har nu även den lilla bebisen sina alldeles egna starwars figurer. Själv handlade jag en gammal prydnadsros i metall helt meningslös som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till men den var fin.

Dom hade även en hela affär som bara sålde Nalle Puh grejor, oj vad jag dräglade men det blev för mycket så jag handlade ingeting istället

Vårt största problem var nog var vi skulle äta hela tiden det fanns så mycket att välja på.

Söndag, strålande solsken. Tvingade Fredrik till en halvdag på  den steniga stranden utan solskyddsfaktor. Mitt största misstag. OJ OJ OJ vad jag och Fredrik brände oss. Fick till och med vara hemma från jobbet i tisdags för att mitt ben hade svullnat upp så. AJ AJ jag lovar att aldrig sola mera utan solskydds faktor.

Frånsätt mina bränskador så hade vi en toppen helg och frukosten på hotellet var helt underbar.

Det fanns mycket att kolla på och vi gjorde inte allt men något som var riktigt coolt var Royal Pavillion.Som vi dock bara såg utvändigt, orkade inte gå på guidad tur på semestern.  http://www.royalpavilion.org.uk/,

 


 


Kommentarer
Postat av: Robert

Då är lillgrisen lätt rosafärgad??

2005-06-29 @ 11:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0