Nu har vi internet

Vecka 31


Söndag
Idag var Sara, Henry, Mia och Tova hemma hos oss och åt lunch. Det var fullt hus med 3st barn. Men vi hade som vanligt väldigt trevligt tillsammans.  Rakel sommnade kl 19, för att vakna en timme senare och var hur pigg som helst. Presis som när hon var en liten bebis. Så hon fick vara uppe med oss och kolla på film. Hela familjen sommnade typ kl elva...

Lördag
Härligt att bara vara hemma hela famijen. Jag har haft ont i huvudet hela dagen. Men tillslut gick vi ut på Fredriks initiativ och nu känns det bättre. Sen tillbringade vi ca 2 timmar på Sainsburys och handlade mat. Lite ostrukturerat. Men rakel tycker det är kul att åka kundvagn. Nu lagar Fredrik lasagne för typ 100 pers. Men det är bra då kan man frysa in....
favo

Fredag
I dag ska vi åka till Brent cross som är ett jätte stort shopping center och träffa Sara. Inte för vi har några pengar men det är ju alltid kul att kolla lite. Vi njuter av att vara uppkopplade. Fredrik och jag såg en film i går första gången på typ 2 månader. Vi har ju TV nu. Rakel är duktig på att gå med sin vagn och hon älskar att bära runt på besticks korgen till diskmaskinen. Hon är så gullig.

Torsdag

Fredrik kom hem i morse efter att ha arbetat 24 timmar i sträck så stackarn är så trött idag. Jag han med att stryka hans skjortor i dag så då blev han glad. Idag har vi varit på vår andra mamma träff hemma hos Mari och vi hade jätte trevligt. Jag höll i en annnan  liten bebis och Rakel blev väldans sotis. Sara var där men utan barn. Jag är så himmla glad att jag träffat henne en riktig vän jag hoppas vi kommer vara vänner hela livet och att våra barn kommer leka snällt med varandra. Rakel hon har slutat med barnmat och äter numera köttbullar fiskpinnar och mera riktig mat till middag och lunch kul men mera jobb för oss. Men hon är ju så söt.


Rakel och Tova puttar på vagnen, Så här högt klättrar hon själv, utan problem hon är överallt!!!


Jag har fått en ny kompis, Sara. Dom bor inte så långt härifrån hon har två barn Tova 11 månader och Mia  2 år. Sara ska börja jobba på Måndag och var tidigare kontakt mamma för norra london men eftersom hon nu går till baka till jobbet så har jag blivit ny kontakt mamma. Så det ska bli jätte kul. Vi har hängt en hel del under vecka och haft jätte kul tillsammans.

I helgen var jag och Fredrik på IKEA och köpte vår säng, I måndags var jag hemma hos Sara hela dagen och Rakel och Tova lekte medans Mia var på inskolning på sitt dagis. I tisdag åkte vi till IKEA var tvungen att kompletera lite. Vi bor väldigt nära så det är lite farligt. Idag kom Sara hit helt utan barn dom har som sagt inskolning den här veckan, jag var och skrev in oss hos vår doktor så nu är det fixat. Men sådana saker är så ineffektiva i det här landet. Sen å tvi lunch och jag var tvungen att åka hem för att vänta på IT killen som skulle komma och installera.
Rakel hon sover själv i sitt stora rum och det går bra känns bara lite omysigt. Men det blir nog bra snart. och vi sover så gott i vår nya stora 180 säng !!! Fredrik jobbar lååånga dagar är hemma vid 11 tiden på kvällarna men dom har lämning i morgon så i morgon är sista långa dagen. Men han trivs och det är huvudsaken.


Vecka 30

Nu har vi flyttat in i vårt nya underbara stora hus. Samma vecka som Rakel fyllde elva månader och lärde sig att gå stadigt runt allt som har en kant,  det var 37 + ute (ingen överdrift) .
Så vi har hafft det minst sagt svettigt. Men vi har okså varit ganksa välorganiserade och hunnit packa upp ganska mycket.
Nu har vi bara en lååång shopping/ önske lista kvar. På saker som vi kommer behöva till vårt nya hem. Säng, byrå (till alla lakan handukar och annat junk.) Utemöbler när man har en fantistisk trädgård och tilloch med en liten dam med flera guldfiskar i så vill man ju kunna njuta lite av den. Grill !!!  (Nu har vi faktiskt både utemöbler och en ny säng, bara grillen kvar.)

Lördag den 12 juni från15.00 och framåt så tänkte vi ha 1års kalas och inflyttningsfest, för alla som vi känner. Mera information kommer på mejlen.

Fredrik trivs på sitt nya jobb och nästa vecka ska han till Leeds och kolla på tryckeri så då får vi sova här själva lite läskigt. Vi har hur mycket Choklad hemma som helst. Rakel sover hela nätterna kanske får hon sova i min säng när pappa är borta.

Den här veckan som har varit har Elin hunnit vara här på visit och middag, hon körde inte fel en enda gång jag är imponerad. Angel och Nadia var här på middag lördag. Och hemmet är nu barnsäkrat och testat. Vi fick tips om bra slakterier och grekiska butiker som ligger i närheten.

Jag och Rakel har varit på mammaträff och träffat en massa nya mammor som är medlemmar i norra london gruppen. 2 av dom Hanna och Mari hade jag träffat förut i Svenska kyrkan. Vi var hemma hos Tove och hennes lillla Oskar som bodde på gångavstånd. Dom träffas alltid hemma hos varandra vilket är skönt. Så snart får vi väl ha mamma träff hemma hos oss. Nu har vi ju plats.

Nästa vecka ska jag träffa Sanna från min ny grupp hon har två tjejer Mia 2 år, och Tove 10 månader

I helgen har jag och Fredrik ägnat oss åt att packa upp alla grejer sortera våra kläder och promenerat i området. Inte alls långt från oss ligger ett ställe som heter WOODGREEN och där fanns det både H&M, Topshop, Next, TKMAX (med barnkläder), Whoolwoths och allt annat som hör förorten till så nu behöver vi aldrig åka till stan.

Våra grannar är jätte trevlig, när vi flyttade in så hjälpte dom oss och donerade ett jätte fint köksbord till oss. Dom har en dotter som är 16 månader och heter Freya och vi bjöd in dom på middag nästa fredag. Hon lovade att förse mig med en lista på alla playgroups och vart vi ska gå till doktorn osv. Jätte kul.


Kommentarer
Postat av: Nina W

Jippie!! Nu äntligen kan man hålla sig uppdaterad igen! Kul att det har gått så bra med flytten och att det finns mycket trevligt folk i krokarna. Här öser regnet ner, känns nästan lite höst... tände ljus i lägenheten igår... och det var längesen! Miss you! KRAM

2006-08-03 @ 16:48:47
Postat av: Elin

Nu kommer jag snart tillbaks till London (på söndag...) Wooohooo.... can´t wait!! Saknar er, hoppas allt ar bra. Kram kram

2006-08-04 @ 15:10:47
Postat av: Malle

ojsan, bor ni i London? =) gud va roligt =D

2006-08-06 @ 19:01:46
URL: http://brilliance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0