V 41 Hets Hets

Söndag
Sökes
Snäll barnvakt som kan at hand om Rakel ta henne till parken och leka roliga lekar, tvätta stryka, grovstäda hemma och laga godmat.  Möjligheter fri logi och mat samt möjlighet att få se norra Londons alla lekplatser och shoppingcentrum

Rakel är frisk men resten av familjen är sjuk. Har kräkts 4 gånger idag. Jag tror jag dör varför sa ingen att man inte kan vara sjuk när man  har barn. Jag hatar att må illa.

Lördag- Grekiskt dop
Rakel mår lite bättre idag efter att ha varit på rinnande diet hela fredagen. Hon mumssade i sig lite fiskgratäng till lunch som stannade kvar.  Jag har fått ett nytt snyggt diorläppglans av min man, jag älskar deras läppglans (ush vad ytlig jag är nu, men jag gör det)
Nu har vi precis varit på dop i Nottinghill det var lilla Nikolia´s tur att döpas i den grekiska kyrkan. Deras dop är ganska annorlunda. Prästen läser en massa på grekiska som ingen förstår. Dom klär av barnet alla kläder och doppar dom i prinsip helt i dop funten.Smörjer in barnet  i olja, eftåråt luktade han som stekt ägg. Det är bara gudföräldrarna som håller barnet hela tiden,föräldrarna får snällt sitta på bänken. När det var 3 barnlösa  vuxna som skulle försöka få på lilla Nikolia alla kläder och blöjor efter doppet ville man bara rycka in och fixa..Sen går dom 6 varv runt dop funten med prästen som håller i en lyckta med massa rökelser i som han svingar runt. . Sen måste föräldrarna spara badvattnet och vattna trädgården med det eller nått. För att badvattnet innehåller ju den heliga oljan. Som Nikolia nu är insmörjd i. Vi gav bort en beanbag som jag hade sytt igår kväll. Den blev fin men väldigt stor så nu måste jag köpa mera fyllning till Saras säckar. Efter dopet var det middag på Imperial China där dom hade bokat som ett eget rum, vilket var skönt för då kunde alla barns springa runt. Där avnöjt vi en åttarätters middag med gott vin och underbar mat.

Fredag
Idag blir det en LUGN hemma dag. Petade i skruttan lite blåbärssoppa till lunch. Hon känns trött och sjuk idag. Men vi ska bara vara hemma kolla på Barn tv och läsa böcker hela dagen.

Torsdag
Vi gick på mammaträff trots Rakels spy incident hon var hur pigg som helst hela dagen. och vi hade det trevligt. Men sen vid 22 tiden i går kväll... Blääää då kräktes hon igen. Så nu gör jag ingenting annat en tvättar. Stackarn

Onsdag
Som vanligt började morgonen med gymnastik på Fitstart, Rakel tycker det är så roligt. Denna gång lyckades hon med bedriften att tillsammans med en annan tjej klättra halvägs upp i en ribbstol. Ni vet sådan som sitter längst väggarna i gymnastiksalar. Men det gick ju bra. Vi får öva lite på att klättra neråt okså. Sen blev det en tur till BrentCross där vi spanade in den nya Polarn & Pyret butiken som ska öppna snart. Vi träffade Jenny och Leia och lekte lite inne på Topsyturvy som är deras stora lekhall. Rakel fick en ny pyjamas trots mitt köpstopp och 2 starwars t-shirts som var på rea. (Pappa var väldigt glad över det sistnämnda inköpet.) Sen åkte vi hem till Sara som bor jätte nära Brent Cross. Henry kom förbi och lämmnade nycklarna. Så jag lagade mat tills dom kom hem, fläskottleter med bearnessås, och pasta och korv till barnen. Äppelpaj till efträtt. Så jag tror Sara var väldigt nöjd när hon kom hem efter en hård dag på jobbet och maten stod på bordet. Sen sommnade alla barnen kl 7 (Rakel i Saras och Henrys säng) så vi kunde slappa och kolla lite på tv innan jag fick skjuts hem. En riktig heldag med andra ord.
Kl 2 vaknade vi av att Rakel var vaken hon har vaknat 3 dar i rad nu på nätterna inte bra. Fredrik bar ner henne till oss och lagom tills vi sommnat om så kräktes hon i hela sängen. Så det var bara upp och tvätta kräkig unge ooch byta lakan... Blää. Upptäckte sen att hon även hade kräkts i sin egna säng.

Tisdag
Imorse klev jag upp 6.30 för att vara vid simmhallen kl 7 för att KÖA för att få in Rakel på simmskolan. Och jag var inte ensam helt sjukt. Men nu har hon en plats och i fortsättningen kan vi boka iförväg för nu är vi inne i systemet. Rakel hon sov gott i sin säng hemma med pappa. Medans hennes mamma var ute och krigade...Resten av förmiddagen var vi hemma och softade lite och efter lunch blev det en tur till svenskakyrkan och det var dom vanliga mammorna som var där. Köpte maskindiskmedel på vägen hem 8 pund. Kändes som en väldigt tråkig utgift. Lockades nästan att diska lite själv när jag stod där inne på tesco.

Måndag
Igår kväll hade jag lite Söndags panik. Är det så här livet ska se ut? Gå hemma hela dagarna med en 1åring?? Men varje dag är som ett nytt projekt. Fredrik har kommit på att jag ska sy en puff till en Nikolai som ska döpas på Lördag. Men till puffar behövs det både tyg och fyllning. Och fyllningen säljs i Shepardsbush där vi bodde innan, och det är inte direkt nästgårds. Men när man är hemmafru är det ju bra med små projekt.
När jag pratade med Sara om mitt lila dilemma erbjöd hon sig att följa med. Hon vill okså ha 2 puffar till sina barn och såg väl sin chans.;) Och det är ju alltid roligt med sällskap, tänkte att det kanske kunde bli lite stressigt för Sara att åka fram och tillbaka från St Pauls till Shepardasbush på 1 timme men men. Konstigare saker har vi ju gjort förrut. Jag och Rakel tog bussen till Sara och sen hetsade vi iväg, och det gick riktigt bra hittade fint tyg, fyllning och prutade till oss lite balletkjolstyg alldeles gratis. Måste säga att jag är mera peppad att sy balletkjolarna en puffarna just nu. Men vi har inget resår hemma så det får vänta. Rakel satt som vanligt snällt hela vägen i sin vagn. Det enda som var lite meckigt va att få hem fyllningen. (Små vitaflört kulor i 2 stora påsar modell svarta soppsäckar) Men alla var så hjälpsamma hjälpte mig av och på bussar. Det är alltid någon gammala tant som vill prata.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Strandberg

Söndagsångest är verkligen något speciellt.
Du borde satsa på att göra en hemsida och sälja dina alster. Jag minns att dina filtar du gjorde var superfina. Se på denna mammalediga tjej som startade sin egna webshop: http://www.isa.nu/
Jag tror på dig!

Kram från Anna som är hemma och är dunderförkyld

2006-10-11 @ 18:46:31
Postat av: Nina L

Hej. Nu är det höst i Sverige. Ganska kallt ute men mysigt att sitta inne. Och för att inte tala om att man äntligen får byta till höst-outfit ;-)
Vi ses snart. Ska bli kul att hänga i höst-London.
Kram

2006-10-12 @ 14:31:17
Postat av: Sara

Vilken underbar van du ar! xxx

2006-10-14 @ 20:58:34
URL: http://runesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0