Vecka 37- nu åker vi till Sverige

TORSDAG
Nu  är det städning och tvätt som gäller. I morgon kl 4 på morgonen så åker vi. Har åkt detta hemska flyg engång förrut ocvh då lovade jag mig själv aldrig mera...Men men. Kl 1 så ska vi hem till Mari på mamma träff och det ska bli kul. Rakel går lite mera för varje dag som går.

ONSDAG
I morse var Rakel på sin första riktiga aktivitet med våran granne och deras barn. FIT START heter det. Vi var som i en stor gympahall och så hade dom gjort en hinderbana för bebisar. Där dom kunde klättra krypa och leka. Och Rakel som är som en virvelvind ÄLSKADE det och klättrade på allt. Det fanns bland annat som ett rör som man kunde krypa igenom som många andra barn tyckte var läskigt och ledaren fick truga. Det kröp Rakel igenom utan att blinka. Sen sjöng vi en massa sånger. Jag tycker det är bra att hon får gå på lite engelska aktiviteter så hon vänjer sig vid språket. Nu i eftermiddag kommer Sigrid hit.

TISDAG
I går var vi bara hemma och Rakel tog ytterligar några steg kanske 10 på hela dagen.
Idag ska vi iväg till Svenskakyrkan och gå på lekgrupp den första för terminen. Ska bli kul att se alla barn och mammor okså.  I morse så hittade jag en soppåse i vår trädgård och det är lite av ett mysterium. För typ 3 veckor sedan var Elin och hennes kille Paul här på middag och då tvingade jag honom att fiska upp typ 15 döda fiskar ur vår lilla dam. Sen har jag funderat på om vi lämnade påsen i trädgården (för det var några dagar kvar till sopphämtning) eller om jag faktisk la den i sopptunnan. Men jag har inte sett påsen i trädgården men idag dök stinkbomben upp... Så jag fick ta fram allt mitt mod och lyckades tillslut få ner den i en annan påse och nu ligger den i sopptunnan. Det är typ det äckligaste jag nånsin gjort. Tänk dom har legat och solat i vår trädgård i 3 veckor i en plastpåse och så har nån gullig räv eller fågel haft vänligheten att ge dom lite AC....... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Vi har fortfarande lite ruttna päron och en död fisk kvar i dammen men jag vågar inte ta upp dom själva tänk om jag ramlar i eller nått ska Rakel rädda mig då? Nej det får vi göra när Fredrik är hemma men den stackarn jobbar ju bara sent hela tiden.

MÅNDAG
Rakel vaknar numera exakt 7.24 på morgonen har gjoirt det nu tre dagar i rad. Är det inte konstigt. Nu har vi precis ätit fukost får se vad vi hittar på idag. Snart har vi ätit oss igenom all sylt som farmor har kokat så det är tur vi åker till Sverige på fredag kanske får vi påfyllning?
Pia Österberg fick en lite Felicia i går kväll. Så har vi tur kanske vi får se den nya när vi är i Sverige jag hoppas på det. Så kanske måste vi ut och köpa en liten present till henne idag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha ha ha ha, jag kan inte sluta skratta! Du ar for rolig du! Lycka till med den sista lilla fisken. Ha ha ha ha :)

2006-09-12 @ 12:18:39
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Sara

Ha sa kul i Sverige- vi kommer sakna er! Kram Sara, Henry, Mia & Tova xxxxxx

2006-09-14 @ 20:18:30
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Sara

GRATTIS!!!!! Vad ar det for en dag? Ar det en vanlig dag? Nej, det ar ingen vanlig dag, for det ar Malins fodelsedag! HURRA HURRA HURRA!! xxxx Massor av grattis kramar fran Fam Sara, Henry, Mia & Tova

2006-09-19 @ 07:24:08
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Jenny

Grattis Malin! Hoppas ni har det bra i Sverige! Vi ses när ni kommer tillbaka! Stor kram, Jenny, Leia och Kristofer.

2006-09-19 @ 12:55:16
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0