Vecka 31 Solenskiner

Söndag
32 + strålande sol. Jag klagar inte...
Ush nu känns det tommt. Körde Rakel och Fredrik till Paddington i morse. Och nu är dom i Sverige och ska vara borta 1 vecka !!!. Jag kommer sakna dom så.
Men samtidigt hur skönt som helst det är bara jag och Isak hemma. Jag kan städa utan att det blir stökigt på en gång, läsa böcker, gå på stan, SOVA och dricka kaffe latte (ja pappa är det inte helt otroligt att jag vid 27 års ålder äntligen börjat dricka kaffe. Det kan du hälsa Daniella. )
Gick och tröst strosade lite på TKMAX i Hammersmith men köpte inget. Dom hade massor av söta DIOR kläder men för flickor under 1.. tyvärr är Rakel för liten. Nu ska jag verkligen försöka vila och njuta av min "ledighet" och inte hetsa runt som jag alltid gör. Jag vill bara skriva det att jag är fortfarand ehelt kär i min bil och jag är så otroligt glad över att vi har den förstår inte hur vi klarade oss innan. Och jag tycker fortfarande att det är häftigt att JAG kör bil i London och faktiskt hittar och tar mig runt. Vi bor här nu.. Kanske låter fånigt. Men i bland känns det som att allt det här är en enda lång semester.

image357
Från vänster..Hanna, Ylva (födelsedagsbarnet), Snyggingen och Hanna

Lördag

Nu har värmen äntligen kommit. 27 grader inte illa. Vi gick upp ganska tidigt och packade picninc korgarna och begav oss in till Regentspark där vi träffade Hanna och Hanna med familjer och barn. Och tillsammans gick vi på Innocents (ett juice företag) stora summer fair. Hur mysigt som helst och massor med roliga saker att göra för barnen. Själv satt jag klistrad på picninc filten hela dagen, men Fredrik och Rakel sprang runt och provsmakade olika grejer åkte karuseller och åt glas. När vi kom hem var jag helt slut och tog en powernap innan det var dags att svida om för Ylvas födelsedags drinkar. De tär så härligt att Isak tar nappflaska till skillnad mot sin stora syster så jag kan gå ut. Jag kännde mig fri som fågeln när jag med lätta steg utan barnvagn och skötväska begav mig ner på stan. Vi var på ett väldigt mysigt nytt litet ställe i Archway med beergarden. Och det är alltid roligt att träffa folks kompisar. Tror jag drack en liter pimms, kom hem kl 1 och var ganska go och glad. Barnen sov snällt i sina sängar.



image356
FREDAG
http://www.facebook.com/album.php?aid=10045&l=bb3ef&id=744811409
En solig dag på HampsteadHeat kolla på länken för bilder

Torsdag

I dag hade vi mammaträff i Highgate Woods gick dit och trodde jag skulle dö- Den parken ligger nämligen allra allra högst upp i en väldigt brant backe. Men det var ju bra motion. Träffade en "ny mamma" samt 2 andra svenska mammor som bara råkade vara där. Så jag värvade dom genast till vår lilla grupp. Rakel var ganska trött hon sov nämligen middag i går mellan 14-17 och somnade såklart inte förrens kl 22 och vaknade kl 06.30 i morse!!!! så i dag har hon sovit två gånger mellan 9.30-10 och mellan 14-15 så i kväll blir det läggdags som vanligt.. Har köpt en ny topp för på Lördag ska jag gå ut utan barn. Då får man ju passa på och piffa lite.

http://www.facebook.com/album.php?aid=9806&l=71389&id=744811409
För mera foton gå in på min facebook


http://www.bemz.se kolla in den här länken för super snygga soff överdrag till din skabbiga IKEA soffa. Jag vill ha.

Onsdag

Isak fick sin första vaccination i morse och det gick bra. Nu har solen äntligen kommit. Oj oj vad vi längtat. Åkte till Hampsead Heat och träffade Hanna och Hanna. Hade picninc och barnen badade i poolen Rakel var helt slut och sov sen 2 timmar i vagen. Så nu har vi fått lite solbränna vilket var välbehövligt.
image355

Tisdag
Åkte in till Vincent och köpte nya skor till Rakel på super REA, gymnastikskor och dom här super söta rosa lofersen jag vill ha ett par själv. Sen mötte vi Hanna och Hanna åt lunch på Nandos och promenerade längs Themsen hela vägen ner till Trafalgar Square där vi köpte Ben och Jerry glass innan vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0