Vecka 34 Pappa på besök

Söndag
Vilken toppen dag, fint väder och snälla barn. Jag fick lite egen tid att sy på. Det är så avkopplande. När jag syr så tänker jag bara på det och springer inte runt som en uppskruvad duracell kanin på syra. Sen gick vi till parken där vi sprang på både grannen och en annan svenskmamma  och hennes man och barn som bor i området. På vägen hem gick vi skogsvägen. Ja tänk att det finns sådan i London också och  plockade hur mycket björnbär som helst.  En riktig idyllisk söndag. Isak han blir bara sötare och roligare för varje dag som går han är nu ett riktigt charmtroll som sover mellan 20-21 på kvällarna i egen säng till 5 på morgonen för påfyllning och sen sover han vidare fram till 8 typ UNDERBART...
 
LÖRDAG
Ja ha då var man solo igen. I går var vi hemma och pysslade tills Fredrik fick ett ryck och ville åka i väg och handla lite mat. Så hans snälla fru körde runt honom till alla mataffärer. Som vanligt glömdes Rakels lunch/ middag bort i villervallan så när vi var på ASDA så åt hon upp typ allt som vi hade i kundvagnen men det gick ju bra det också.


http://www.facebook.com/album.php?aid=13239&l=69c89&id=744811409

image369
För flera kort kolla länken..
Fredag
Nu har min underbara gosiga pappa åkt hem just nu sitter han på tåget någonstans i Europa tillsammans med en vegan, han skickade precis ett SMS, och sa att han skulle vänta med Salami smörgåsarna.. du är rolig du..

Ja en vecka går alldeles för fort, jag önskar du kunde stannat 1 vecka till minst. Pappa och Rakel tittade på Pippi hela morgonen medans jag stor städade huset. Rakel hon är helt transfixd av Pippi hon står framför TVn pekar uppfodrande på DVDn och skriker PIPPI. Morfar var barnvakt medans jag och Isak handlade mat inför helgen. Sen packade vi in oss i lilla bilen för att köra till stationen. jag vet att jag tjatat om detta innan men jag är fortfarande helt imponerad av mig själv och min bilkörning. Jag lyckades köra hela vägen till Waterloo och hem utan missöden. Men visst är det lite svettigt när man kör över Waterloo bridge med två barn i bilen och Rakel kör sitt MAMMA MAMMA MAMMA MAMMA... DÄR DÄR DÄR.-.. och pekar och vevar tappar nappar och vill ha flera vindruvor samtidigt som man försöker ligga i rätt fil, inte bli överkörd av ett McBud eller kollidera med en dubbeldäckare. Men vi tog oss hem även i dag. Nu känns det lite tomt efter 2,5 veckors besök först var ju farmor och farfar här sammtidigt som Jörgen och sen pappa. Men nu är bäddsoffan ledig om det är någon som vill komma

Jag har bokat mina biljetter till Sverige, jag Rakel och Isak kommer till Stockholm Torsdagen 18 Oktober, åker till Jönköping Tisdagen 23 Oktober, (Kanske kan vi ta en avstickare till Skövde Onsdag - Torsdag om gudmor är hemma )vidare till kusinerna i Malmö den 29 och sen hem den 30 Får inte glömma och fixa Isaks pass..

Torsdag
Ja nu är vi helt slut så vi bestämde oss för att ha en "lugn dag" vilket bara innefattade lilla rundan här i Crouchend. Rakel hon var så trött så trött och vägrade att somna i vagnen men skamm den som ger sig. Vi promenerade runt lite och åt lunch och fikade.

Cambridge var fantastiskt vilken stad. Jag drömde mig bort och vill genast bli 18 igen och studera på universitetet. Försökte övertala min man att flytta dit. Det skulle ju bli mycket närmare till jobbet för Fredriks del. Men det är ju tur att nån har sinnen i behåll (Fredrik vill bo i London) för jag skulle antagligen tröttna efter en vecka på småstadslivet men jag åker gärna dit igen. Vi tog tåget direkt hemifrån oss och det tog 1 timme. På vägen hem mötte Fredrik upp oss tillsammans med typ 500 arsenal supportrar som var på väg till kvällens match. Men dom var snälla som tur var.

Onsdag
HIPP HIPP HURRA för väldens bästa pappa som fyller 50 i dag, det skulle man aldrig kunna tro. Bättre pappa får man leta länge efter tror faktiskt inte det finns någon. Idag ska vi åka på heldagsutflykt till Cambridge..

Tisdag- Dags för lite heavyshopping. Först skulle Isaks vccineras så vi skyndade i väg först till doktorn där vi som vanligt fick vänta i 30 minuter. Så är det alltid. Jag tycker det är så dålig stil det är så respektlöst.
Sen tog vi tunnelbanan vidare ner på stan först till Kensington Hg där jag visade pappa det fina matpalatset och vi åt en mycket god lunch mmmm dom har helt underbar mat där. Sen kollade vi,ite i affärer och jag fick en helt underbar marinblå höstig koft jacka som jag kommer bo i hela vintern om jag känner mig själv rätt. Sen åkte vi vidare ner till HArrods där pappa shoppade loss, the och kakor och Isak han fick en äkta tysk märkes nalle från Steiff, som vi nu måste spara i minst 100 år. Rakel hon lekte med alla leksaker och barnvagnar uppe på leksaks avdelningen men ställde snällt tillbaka efter ca 1 timmes ihärdigt lekande. Vi var hemma kl 8 efter en lätt middag på MCD. Tänk vilka tålmodiga barn och far jag har som orkar gå runt med mig en hel dag.

Måndag- I dag vakande vi upp till strålande solsken. Vilket var härlig efter allt det dålig vädret. Jag och pappa och barnen tog bilen till Hampsteadheat och passerade 11 miljonerpunds gatan så jag fick visa pappa alla stora palats husen. Vi gick och gick mest uppför men också lite nedför. Rakel visade alla sina trix för morfar i lekparken. Kvällen avslutades med middag på vår super mysiga pizzeria.

Kommentarer
Postat av: johanna

hej kusin!
Ni verkar ha det minst sagt UNDERBART roligt!
Kul med en pappa som kommer o hälsar på!
Själv e det nästan höst här
/jOhanna o family.

2007-08-29 @ 08:00:39
Postat av: Cissi

Halloj!
Grattis Grattis till Pappa Fredrik, men han ser valdigt ung ut for at vara 50 (!!!???) ;p
Kramar fran Cissi & Arthur
(Pappa Val ar i Jakarta idag)

2007-08-30 @ 06:34:00
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: Malin

det är ju min pappa...

2007-08-30 @ 11:25:57
Postat av: Nina L

Åh, nu blir jag alldeles rörd.. Vad mysigt ni verkar ha haft. Oxford är minst lika mysigt som Camebridge, vi åker dit någon gång när jag hälsar på! Kram Nina L

2007-09-01 @ 11:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0