Solen skiner

Torsdag
Var på simmskolan i morse lika roligt som alltid. Fredrik gick till läkaren igen med sin hosta och kom hem full laddad med medecin och inhalator. Och ett inbokat återbesök. Efter simmskolan åkte vi till den där super REAN som jag inte skulle gått på och självklart blev det någr fynd. Nu får jag inte spendera några mera pengar alls. AJABAJA.

Onsdag
I dag var vi uppe hos våra vegan grannar för deras lilla Freya fyllde 2år. Pappa Allan hade tagit ledigt från jobbet. Stackarn han hamnde i värsta kaffe repet. Det var ett väldigt lungt barnklas, totalt var det bara 4 barn bjudna och dom lekte snällt med varandra. Men jag blir lite trött dom andra mammorna är all typ 45, halvfeta och verkligen super präktiga. Alla deras flickor har tjockt vacker kortklippt hår, i pojkfrisyrer. Och det är bara gurkstavar, homus och morötter. Och dom är så himmla himmla försiktiga med ALLT. Stackars Rakel hade tex hittat nån leksak som hon tuggade lite på men då tog Celine bort den för det var tydligen lite kradborr på och då kunde hon ju göra illa sin mun. Deras numera 2 åriga dottter får tex inte gå in i köket för där är det så FARLIGT. Herregud hon skulle se Rakel när hon balanserar på stolar sitter på diskbänken och ska "diska" eller hjälpa mamma. Men sen har dom fått en unge som är rädd för allt okså. Men nej jag ska inte bara klaga dom är trevliga grannar och hon hade bakat god tårta, och annat gott och dom är trevlig men inga jag skulle hänga med gämmt.
Deras senaste påhitt i hennes mamma grupp är att all åker på "Luxorious family hotells" över helgen. Där är allt inkluderat. För det är tydligen väldigt jobbigt det här med mat när man åker bort för dom små.(???) Men på dessa hotell har dom speciella organiska barnmenyer och små dagis man kan lämn in dom på. Men jag menar ska man betala massa pengar för och göra något mysigt vill man åka till ett hotell då? Då skulle jag hellre åka till Paris och bo på vandrahem eller göra något kul... Eller lämna barnen hemma, jag kan tänk mig exakt hur lätt lagd Rakel skulle vara i ett nytt hotellrum. Men vår granne dom ska åka nästa helg och hon är eld och lågor över detta. Så det är ju roligt för dom. Men lustigt hur olika man kan vara. När jag berättar att vi ska åka till Sverige med en 4 veckors bebis i sommar och gå på bröllop då tycker dom nog att vi är helt TOKIGA.

Rakel har fått låna Freyas diadem, hennes mamm hade knåpat i hop en väldigt fin "fairy costume"
image299

GRATTIS NINA PÅ FÖDELSEDAGEN, min allra käraste goaste vän hoppas du blir ordentligt uppvaktad för det är du väll förtjänt. Tyvärr har din virriga kompis här i London glömmt skicka kort även om jag gått och kollat på fina kort i typ två veckor. Ser därimot fram i mot att förhoppningsvis träffas på Lager 157 på Lördag. Stor kram

Tisdag
Det blev 2 par skor till Rakel i går, ett par ordentliga bruna höst skor i stl 24 och ett par ljusblåa ballerina till sommaren okså dom i stl 24, hoppas hon växer i dom snart. Båda på REA så då var alla nöjda. Pappa Fredrik har nämligen fortsatt penga ångest. Så jag har lovat hon att inte gå på JUNIOR FASHION Sale som jag har fått inbjudan till som är en stor rea. Men som sagt jag ska inte gå..
I dag fortsätter solen att skina och jag var ute hela dagen utan jacka. På vägen in till stan träffade vi Cecilia på tåget så hon hängde med ner till Kingsroad där vi lämnade in lill Ingrids klänning som hennes shoppingtokiga mamma hade fököpt sig på när hon var här. Sen promenerade vi genom Kensington park och hela vägen upp till kyrkan.. Som var ganska folk tom denna soliga dag. Joushua (Sigrids gamla barn) kom kl 3 med den nya aupiaren, hon ser så tråkig ut och lilla Joushua han är så blek.. Lite sol skulle inte skada den killen. När vi skulle hem gick vi hem genom Regentspark, hur fint som helst. Har faktiskt aldrig varit där innan, dit måste vi gå igen. Det finns en liten sjö och underbara fontäner. Elin kom hit efter jobbet och vi hade pannkaksmiddag Rakel sommande snällt och pappa är på konferans. Nu har jag suttit uppe och fixat lite med min mamma grupp, och ska snart se slutet av det senaste avsnittet av desperate housewifes på DVD

Måndag
Idag ska vi åka med grannen till Vincent och köp nya skor till Rakel, sen ska vi gå på vår vanliga playgroup som vi alltid går på när det är måndag. Sen kanske det blir något extra gott till middag. I går åt vi lunch i trädgården och Fredrik gjorde lite trädgårds arbete. Det var nog första gångne jag såg det. Det är så underbart att det äntligen börjar bli varmt. Kännde mig nästan lip färdig av lycka när jag satt i trädgården i går. Nu är det bara 10 veckor kvar till ny bebisen kommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket underbart kort pa Rakel.. xx

2007-03-14 @ 18:55:11
Postat av: johanna

vad fint kort på Rakel.
Verkligen underbart diadem oxå.
Lilla loppan!

2007-03-14 @ 20:22:25
URL: http://www.babydream.blogg.se
Postat av: Anonym

Gud vad gullig! Riktigt vårig. Jag saknar er verkligen! Hoppas allt är bra i London. Ge Rakel en kram från mig.

2007-03-14 @ 21:42:32
Postat av: Anonym

ang. tråkiga mammor...
Jag tycker NI verkar vara både coolare och mer normalare än dem.
Herregud, måste man bli tråkig bara för man blir mamma /pappa!???

2007-03-15 @ 16:27:58
Postat av: Nina W

Åh, söt som en liten Älva!!!!

2007-03-15 @ 18:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0