Vecka 47

Söndag
Vi chillar

Lördag
I dag har vi varit hemma hela dagen. Utanför är det ca 3 plus. Ush vad kallt. vi har fortsattt packa upp och rensa i våra grejer som vi har flyttat hit. Rakel fick roa sig med Lotta på bråkmakargatan och lilla Isak har mest blivit runtflyttad mellan alla högar. I morgon ska vi köra sådant som ska magasineras lite hem till Angel som ska passa våra saker. Det ska bli så skönt.
kallt
Kallt kallt men trotsade kylan och drog på dom svenska överdragsbyxorna och åkte till parken.
Fredrik var hos doktorn i dag, han är allergisk mot gräs (nu kommer jag få klippagräsmattan tills vi dör) och katt.. Så någon gosig liten katt kan mina barn aldrig få. Men dom klarar sig nog endå..

Torsdag
Idag var vi på kalas. Isak han sov sig egenom nästan hela festen medans vi andra mumsade gräddtårta med varmkorv. Det var ett mycket lyckat kalas och Rakel fick en fin Fiffi ballong med sig hem. Hon börjar verkligen 2 års trotsa i dag hade vi en lååång dust när hon inte ville äta upp sin mat. Snacka om bestämd vilja undra var det kommer ifrån.

Onsdag
Ja stackars barn nu finns det ingen återvändo nu har jag köpt små små gummisnoddar så i morgon kan Rakel ha tofsar med små rosetter på kalaset.
Idag var vi hemma hos Matthew och Albin och lekte hela dagen. Isak han äter som en häst, till middag i dag åt han katrinplommonpure, Kyckling och potatis puree och yoghurt typ en hel liten IKEA skål till efterätt helt sjukt det är som att han inte har någon botten han kommer bli våran lilla brojlerbebis.

Tisdag
Rakel hade spelet i går och somnade inte förrens kl 21.30 vet inte vad det var med henne så i morse hade vi lite sovmorgon (8) Själv gick jag rint här och pulade i godan ro fönade håret och hade mig tills jag insåg att jag stämt träff med Hanna på Brentcross shoppingcenter kl 10.00 !!! inte 11.00. Fick lite smått panik och tackade min lyckliga stjärna över att Rakel inte måste äta frukost. Så vi han faktiskt i tid. Och vem har sagt att det inte går att gå i affärer med 4 barn under 2år (typ) Först raidade vi HM där jag hittade en hel outfit en liten svart klänning, med kofta och glittriga skor som jag nu kan ha både på våran ute kväll, Elins kalas julafton och kanske till och med nyår, vem vet.. Min garderob är ju på budget. Sen gick vi vidare till MCD, jag hatar det där momentet innan man har kommit i ordning med 4 hungriga barn, barnvagnar trångt och meckit. Men så härligt när man väll har satt sig och packat upp maten. Isak han äter ju numera och jag måste erkänna jag har inte riktigt kommit in i att mata 2 barn samtidigt. Efter maten gick vi vidare till Early learning center där vi handlade födelsedags present till Ainas 2 år kalas. Vi är några mammor som har lagt i hop så det blev en lite spis med tillbehör, mycket fint. Resten av dagen tillbringades hemma hos Hanna för Frerik var hemma och jobbade. I kväll ska jag försökabara ta det lugnt.

ingenjörena
Rakel lär pappa skruva möbler, eller kanske tvärtom..?
father
Far och son
syskon
Söta morgon gosiga barn
arbete
Bakom våran frys bor en liten mus.. som sprang över köksgolvet i Lördags kväll. Fredrik ville dammsuga upp den (!?)

14509-403
När mamma var liten ..på Tjörn med Mats

Måndag

Ja ny vecka nya krafter, morgonen började med kaos barnen gnälliga jag försöker kolla lite grejer på datorn sammtidigt som Fredrik ringer och ber mig leta efter hans skatte papper.. puh,. Men nu är barnen glada och papprena hittade. Vi var på en ny play group i morse tvärsöver gatan trevligt och lungt och så skönt när det är så nära.
I kväll ska jag laga Lasange till middag och kolla på TV tror jag.
Rakel säger faktiskt nya små ord varje dag. Hennes ordföråd numera är
Farfar, mormor, mamma, bil, hus, byxa (byssa), mera(meeeeera), sova, cocacola (coola), här, godis (goos),glass, kaka, fika, (ja ni förstår vad vi gör på dagarna) där, titta, pappa, Nini (Nina) , vove, kat, pippi, ja och säkert en massa andra ord också som jag inte kommer på nu. Ja det är ju skönt att det går framåt dset har ju varit väldigt segt med hennes pratande.

Kommentarer
Postat av: johanna

Nämen VÄRSTA Timell-Fredrik!
I kalsonger o allt!
Vet han om att du lagt ut den bilden!
;)
Ni är så duktiga!
Jag får lite komplex!
Kram Johanna

2007-11-19 @ 22:04:16
Postat av: Malin

Ha ha nej det vet jag inte om han kollar. Han har inte sagt något än.. ha inte komplex herregud ni har ju renoverat HELA ÖVERVÅNINGEN...

2007-11-20 @ 21:50:41
Postat av: soraia

hej jag har en fråga: hur gör man såna bildmontage eller vad dt heter? krävs dt något speciellt program eller? tack på förhand. fifin blogg förresten.

2007-11-23 @ 21:21:12
URL: http://twistedtail.blogg.se
Postat av: Malin

Kul att du gillar bloggen, bildmontagen är gjorda i www.scrapblog.com/

2007-11-23 @ 22:42:55
URL: http://mamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0