Vardag igen

image465
Vart kan vi skicka dom ??


Söndag
I dag ska vi hem till en av Fredriks kollegor på lunch, ska bli mycket spännande och se hur dom bor.

Lördag
Fredrik var tvungen att jobba. Så jag och barnen tog tåget till Chioswick och hälsade på Elin. Tog en promenad och åt lunch. Nu känns det riktigt mil ute. Kunde äta ute utan att frysa alls. På eftermiddagen var vi bjudna på grannens 3års kalas så det passade ju bra. Lördag kväll sydde jag två par byxor. Isaks fösta i begie smalrandig manchester, och ett par ljusrosa med sjömansguldknappar till Rakel. Så fina, hoppas dom passar bara.

image466
På väg hem till Elin

Fredag
Stort grattis till NIna världens bästa kompis som alltid ställer upp och lyssnar och som dessutom är världens bästa gud mor. Hoppas du får en bra dag

Rakel var på lekis i dag, tydligen tyckte inte fröknarna att hon varit riktigt sig själv i dag lite trött och hängig. Hoppas hon inte blir sjuk. Isak han har varit på strålande humör hela dagen. Han är i princip ALLTID glad. Underbart med glada barn. Jag och Isak gjorde veckans shoppig och gick på posten. Besökte ett gym är så sugen på att börja träna. Oc h det skulle ju typ kunna gå när Rakel är på lekis men det kostar 60 pund i månaden plus 3 pund i timmen för att dom ska passa Isak.. Hmmm lite dyrt eller ? I kväll ska jag ut med några kompisar.

Torsdag
Torsdagar är det alltid mammaträff med min svenska mammagrupp denna gång hemma hos Mari vi fick nästan stressa för att hinna dit i tid. Rakel har sovit riktigt länge hela veckan. Men hon har börjat köra med oss lite på kvällarna som en riktig liten Alfons "hungrig, kissa, vatten osv" Dom lär sig snabbt. Själv har jag börjat kika lite i kokböckerna här hemma och funderar på vad jag ska laga i påsk. VI har inga planer alls. Angel och Nadia kommer hit på Måndagen Så då måste man ju bjuda på något gott. När man läser tex Nigellas böcker så skriver hon alltid saker som "den här kakan bakar jag varje jul påsk etc.. jag vill också ha specilla maträtter/kakor som jag gör varje jul, påsk midsommar osv..."

Onsdag
I dag kändes det som riktig vår barnen lekte i trädgården och det gick faktiskt att sitta ute och dricka en kopp kaffe. Har börjat fundera på projekt trädgårdssanering. Jag tänker gräva upp typ 3/4 delar av våran trädgård det är ju bara OGRÄS överallt. Så vi får se hur det går.
Det känns verkligen som att jag har mera energi nu efter semestern och att jag orkar mera tycker helt plötsligt att det är roligt att laga middag nästan saknat det lite efter 3 veckors frånvaro. Men som sagt vi får se hur länge ångan är uppe.
image461
Här vill jag bo helst i det rosa fina huset


image463
Isak älskar att stå här tittar han på barnprogram lite väl nära kanske..

image464
Elin Rakel och Malin på IKEA lika galet som alltid men det finns ingenting som jag och Elin inte kan stuva in i en bil.

Tisdag
I dag är vi verkligen tillbaka till vardagen. Svenska kyrkan som vanligt.
Pratade med försäkringskassan i morse och jag måste säga jag har världens gulligaste handläggare. Och när det visade sig att dom glömt !!!??? att betala ut min mammapenning för denna månad blev ingen gladare en jag. Jag som trodde jag hade slösat men tvärtom. Så på vägen in i dag unnade jag mig ett nytt rouge från Dior och lite nya acssesoarer på H&M. Hursom helst så är det nu bestämt att jag ska vara mammaledig fram till och med September 2008 sen tillbaka till den kalla verkligheten. Så Siggan om du har tråkigt i Malmö kom hit och bli våran live out Nanny... ;).

Måndag
Nu är det storm här i England så det bara blåser och regnar. Rakel var på lekis som vanligt och jag och Isak åkte hem till Hanna och blev bjudna på äppelkaka. I kväll ska jag nog laga min god köttfärsås. Isak han ställer sig numera upp mot allt. I helgen stod han och hängde i fönstret och spanade på katten i trädgården. Vilket var helt okej tillskatten hoppade upp på fönsterbrädet på andra sidan och han blev fullkomligt livrädd. Det såg ganska roligt ut men stackars Isak det är hårt att vara minst i bland. I går kväll frog Rakel runt på honom i den stora leksaks korgen vilket också var roligt tills hon drog lite väl häftigt över tröskeln och han bet sig i läppen.

Helgen
I lördags var vi bara hemma tvättade typ 10 maskiner tvätt och tog det lugnt. På kvällen kom Elin och Ben över på middag Fredrik gjorde förätt fast det får man inte säga för det tycker ha är små borgerligt tjafs ;) Men lite plock mat, friterade räckor nudlar och sallad. Jag och Elin lagade lax som vi stekte tills hela köket hade osat igen och sen potatissallad till. Ben hade gjort cheescaken, men missat att när man lagar efterätter ska man inte improvisera utan följa receptet. Så dan ran lite vvi provade både frysen och ugnen men inget fungerade men den var god endå.

Söndag
Åkte jag och Rakel till IKEA och träffade Elin och hjälpte henne och köpa soffa som vi sedan körde hem i vår mega bil. Riktigt mysigt är det att göra saker med bara ett av barnen vi var borta nästan hela dagen.

Kommentarer
Postat av: anna

hur känns det att vara tillbaka till verkligenheten igen? Jag vill också åka på semester.....

2008-03-12 @ 09:42:43
URL: http://www.brojer.blogg.se
Postat av: marre

skicka dom till mig! ;) dina barn verkar hur goa som helst!

2008-03-16 @ 11:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0