Leonard Cohen

Leonard Cohen var fantastiskt, enda missen var att det var utomhus och det sporegnade. Och jag trodde det var en inomhus konsert sa vi kom dit i jeans och t-shirt. Men min sota rara pojkvann kopte en Leonard hoddie at mig sa jag inte behovde frysa. Men det kanske ine var det basta att sitta pa en kall plast stol i regnet nar man ar dunderforkyld och har urinvagsinfektion. 

 
Forband var Susanne Vega

Leonard in action

Klamde in 2 bio besok "the lives of Pippa Lee" och "Public Enimies". Bada tva valdigt bra men pa olika satt. Pippa Lee filmen var dock helt klart min favorit.  Intressant att se hur kvinnor latt ger upp allt for sina man och ar lite for bra pa att anpassa sig. Men ett begiet slut enligt min mening.   http://pippalee.co.uk/site/.



Varfor ar det sa att kvinnor i allt hogre utstrackning ar dom som flyttar med sin man jorden runt, forsakar sin egna karriar och ar hemma med barnen. Tror pa ett satt att det var lattare att vara kvinna pa 50 talet da var det OK att bara vara hemma fru. Nu tittas det snett om du "bara ar hemma" och jobbar du heltid som varan ensamstaende kvinnliga chef som gick tillbaka till arbetet efter 8 veckor och gjorde interjuver pa TV dagen efter forlossning.  Det ar inte heller accepterat. Fast mann gor det hela tiden.  Ja jag vet inte alltid ska man ha lite daligt sammvete. Men i kvall ska jag hem och snusa pa mina rug rats..

Kommentarer
Postat av: irene

fin blogg:)

2009-07-13 @ 20:09:06
URL: http://irregronvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0