Fairy party..


Den sotaste princessan av alla..

Mr Big if you read, if you want to surprise me one rainy day order me some of these.. They are super nice… yum yum.. http://www.lolas-kitchen.co.uk



I lördags gick jag och Rakel pa fancy barnkalas I Fairy shoppen I Hampstead.

Det var hur tacky och rosa och glittrigt som helst men barnen alskade det sa klart. Mammorna pratade om playdates, pedicures och manicures. A"hh det vore sa trevligt om varan barn kunde leka nu under host lovet, ni kan komma over pa tea" Fixa med min Nanny jag jobbar. (Det var ironi saklart jag fixar playdates. Och jag lovar att varan franskilda svenska familj med varannan veckas boende ar pa topp 1 listan over deras skvaller. )

Nej vi lever 2 olika världar. Och dit vill jag inte igen, vara hemma pa heltid och det enda du behover oroa dig over ar din ocado delivery, hårfrisörskan och städerskan. Det ar som att dom inte har ett jobb sa dom skaffar sig ett jobb inom hemmet dar dom har sin egna personal att basa over, städerskan, barnflickan, tradgardsmastaren. Och sedan ibland planerar dom lite event, playdates, barnkalas, middagsbjudningar. Ja det blir ju nästan som ett riktigt jobb. J


Kommentarer
Postat av: Madde och Vendela

Dit vill Vendela aka!!

2009-10-26 @ 15:22:59
URL: http://madhag.blogg.se/
Postat av: johanna

hihi! Fast det verkar RÄTT så skönt och problemfritt!..att vara anställd av sig själv i sitt hem.

Kram

Jo.

2009-10-26 @ 20:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0