Alla borde ha en lucia...

Jag alskar varan staderska Lucia hon har stadat for mig i snart 3 ar. Barnen alskar henne hon har egen nyckel och kommer och gar som hon vill varje tisdag ar hon har i 4-5 timmar. Hon dammsuger, vattorkar skurar alla toaletter, oljar in vara oppna spisar, polerar all jakla marmor med nagot speciellt vax, fixar med varan gasol spis
ni vet dom har platta runda sakerna somdet brinner fran ar i nagon slags massing sa dom putsar hon 1 gr i veckan jag vet inte hur hon far dom sa rena jag har provat det blir inte lika rent.

Hon tvattar, stryker (till och med underlakanen) viker och lagger in allt pa ratt plats. Byter lakan gor hon, hon vet exakt vilka lakan jag vill ha i vilka sangar, ar lite petig med det dar. Handlar nya stadmdel nar dom gammla tar slut, i bland kommer hon hem med nya mirakel medel jag inte ens visste fanns. I LOVE her. Jag sager det en staderska kan radda vilket forhallande som helst. Glom psykolog och parterapi. Det ar inte det hon gor det, sjalva grejen att jag inte behover tanka pa det. Sen stadar jag och tvattar ocksa sa klart


Summan av kardemumman ar att hur jag en stadar blir det aldrig lika rent som nar hon stadar. Och kanslan nar man kommer hem och hela huset luktar sapa ar fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0