Vi tillbringar semestern pa sjukhuset...


Barn pa spaning...Rakels sager att nasta sommar vill hon stanna 7 natter, vi hoppas att mormor orkar.

Jag och Isidor ater frukost/brunch pa Otto Lenghi pa Upperstreet.
Isidor och Elias

En vindrufsig valdigt solbrand liten pojk...


Nar jag ar ledig och barnen ar lediga vad gor vi da? gar till sjukhuset. I gar var vi pa speach and language assesment med Isak som skolan skickat oss pa. Han klarade alla sma prov galant inga problem dar. Nar han sag en bild pa en dam som sydde med en stor nal sa han att hon var ”nailing” i hans ogon sa var den langa nalen en spik, nasta bild var pa en flicka som bakade, da sa han the girl is cutting the cake, och sa kallade han pafageln for bird. Men allt annat klarad han galant sa klart. Valdigt intressant att se. Sa nu ar han utskriven/discharged.

 

I dag var vi pa varan lokala GP, for Isak har som en knol pa brostkorgen pa vanster sida det ar som att av revbenen sticker ut lite svart att forklara. Detta kan tydligen vara tecken pa kurvig ryggrad. Men Isaks ryggrad verkar vara ok, men han rontagas i morgon. Pa mandag ska jag pa smear test och pa Tisdag ska jag till tandlakaren. Det ar bra att man har ett litet projekt varje dag.

 

 

Nu lite skol semester tips till alla engelska mammor. Rakel hon ovar med sin tutor varje dag 1 timme hon ar sa duktig, det ar bra for mig ocksa for jag och Isak far mera tid att ova tycker det ar svart att lasa laxor med 2 barn sammtidigt. Preeti rekommenderade det har spelat. Sa nu rekommenderar jag det vidare till alla mammor.  http://www.starfall.com samt  iphone application  Pocket Phonics, en av dom fa med engelska uttal och inte amerikanska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0