En liten bebis



Hade med mig fina harliga petit bateau body I love....

Traffade en av mina fina goa tjej kompisar i dag som precis fatt en liten flicka. Sa sot sa sot jag vill ocksa ha en liten bebis. Det ar sa roligt nar man far sitt forsta barn sa har man 1000 fragor.  Ska dom amma hela tiden, varfor skriker dom, hur far man dom o sova pa natterna, ar napp bra,  hjalp jag vill inte att hon ska suga pa tummen. Far dom dalig rygg av att sitta i babysittern for lange. Tank om dom slutar andas. Som tur ar verkar det som att det blir battre med tiden. Nar jag fick Rakel plojde jag mamma bocker.  Jag hade helst velat att hon hade kommit med en bruksanvisning.  Nar Isak kom hade jag inte tid, han bara hangde pa. Jag kanner mig mycket sakrare och bekvam i min mamma roll i dag en jag gjorde for 5 ar sedan. 


Mitt basta rad, ar ga pa magkanslan, satt inte upp regler och rutiner bara for att alla andra gor sa. Alla barn ar olika. Gor det som kanns bast for dig och din familj.. Vill ni sova hela dagarna och vara uppe hela natterna, sa ar det ok. Och det viktigaste av allt och det tror jag verkligen pa. Dom forsta 3 manaderna av ett barns liv ska man se som en forlangd graviditet. Det spelar ingen roll vad du gor, vilka rutiner du har. Det kommer inte vara for alltid. Och du ”forstor ingenting”  om du ammar pa demand dom forsta 3 manaderna.  Ta det lugnt.

Jag kan knappt minnas att mina goa ungar varit sa sma det kanns som om det var 20 ar sedan. Jag tror dock som alla sager dessto storre barne dessto storre problem. Men som det verkar vara med barn sa vanje man sig sakta men sakert vid ansvaret.  Nu oroar jag mig for rakels skola, hennes lasning, barnomsorg. Och jag tanker  ” tank om mitt enda problem hade varit hur hon ammar ”

Sa jag fasar lite for vad framtiden haller .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0