Veckans bok & relations tips..


Jag alskar relations bocker, tyvarr har jag inte tid att lasa sa mycket som jag vill, eftersom jag pluggar och nar jag laser blir det mest studie litteratur. Men min kompis i fran Sverige hon ringde forra helgen och laste upp foljande....



Grunden till all bekräftelse är förmågan att lyssna. Redan här stupar många. Här är ett exempel på hur det kan se ut när två personer inte lyssnar till varandra.
Det unga paret har blivit osams om en detalj, en bagatell som ingen av dem egentligen tycker är särskilt viktig. Men grälet verkar leva sitt eget liv, det växer och blir allt otrevligare. De börjar dra in gamla oförrätter, båda blir aningen oroliga för vart det här ska ta vägen. Plötsligt börjar tårarna rinna nerför hennes kinder. Han fortsätter sammanbitet att svara på hennes ord, utan att bry sig om att hon blivit ledsen. Hon rusar till slut ut ur rummet och slänger igen dörren.

Hans perspektiv:
Han betraktar grälet som en kamp. Nu ska de reda ut vem som har rätt och vem som har fel. Han har givit sig in i en strid, och den vill han vinna. Hon SKA inse att hans åsikt är den mest logiska och därmed den slutgiltiga. Hennes tårar ter sig obegripliga. Inte börjar man väl gråta mitt i striden? Han kan inte se tårarna som något annat än ytterligare ett vapen som hon tar till mot honom, och han tycker inte att det är juste av henne att försöka få honom på fall på det sättet. För visst berörs han, även om han inte visar det. Men eftersom han tycker att hon fuskar väljer han att inte bry sig om att hon gråter. Han dömer ut hennes tårar som ett försök att manipulera honom och blir arg.

Från boken Tillsammans av Anna Kåver och Åsa Nilsonne

 

Kanner ni igen er tjejer? Hennes verison behover jag vall knappast ga in pa.
En anna rolig bok som jag rekommenderar till alla mina singelvanninor ar Why men Love bitches (som jag snodde fran mina basta basta bachelor kompis i Miami. Sa aven killar laser "terapi bocker") Nasta bok pa min las hylla ar nedanstaende men den far jag nog lasa i smyg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0